Els avions de l'aeròdrom Barcelona-Bages, de Sant Fruitós, s'hauran de mantenir a una distància superior als 2.000 peus (uns 600 metres) quan sobrevolin els nuclis urbans de Sant Fruitós i Santpedor, les urbanitzacions de Pineda de Bages i el Mirador de Montserrat, la Fundació Ampans, i els aiguamolls de la Bòbila. Així consta en la declaració ambiental estratègica que recollirà el Pla Director Urbanístic Aeroportuari (PDUA) de l'aeròdrom, que es preveu aprovar definitivament aquesta tardor.

Aquestes mesures s'han adoptat amb l'objectiu de reduir el màxim l'impacte acústic de la pràctica del paracaigudisme per als veïns de l'entorn de l'aeròdrom, i especialment tenint en compte que en la seva aprovació inicial, el Pla Director va tenir 176 al·legacions de 33 entitats i organismes, de les quals 95 eren de temàtica ambiental, i en el 55 % dels casos el motiu de queixa era el soroll. Així ho recull la mateixa declaració ambiental estratègica que ha resolt favorablement la Direcció General de Polítiques Ambientals, la qual valora explícitament l'estudi acústic elaborat temps enrere a l'aeròdrom i el fet que s'hagi signat un conveni de bon veïnatge amb l'Ajuntament de Sant Fruitós per intentar minimitzar tan com es pugui les afectacions acústiques entre totes les parts implicades.

En aquest sentit, el govern de Sant Fruitós (Gent fent Poble i PSC) valora "l'esforç" que s'ha fet des de la Comissió de Seguiment que es va constituir per vetllar pel bon funcionament de l'aeròdrom, segons ha explicat el primer tinent d'alcalde i membre d'aquesta comissió (que integra representants dels partits, de les empreses titular i operadora, i veïnals), Xavier Racero. Diu que és bo que es recullin aquestes mesures en un document, per bé que "l'empresa ja compleix amb aquests requisits", tret de moments "molt puntuals" en què la meteorologia obliga a buscar alternatives per criteris de seguretat.

La líder del principal grup a l'oposició, la convergent Mercè Casals, també celebra que aquestes mesures "com a mínim ara quedin reflectides per escrit", com també el fet que s'exclogui explícitament aquest aeròdrom per a usos comercials, vols nocturns i acrobàcies. Casals també reconeix "el canvi brutal" que diu que hi ha hagut entre l'estiu passat i el d'ara quant al soroll de l'aeròdrom, i destaca "la pressió" que en aquest sentit s'ha anat fent, especialment per part dels veïns afectats i de l'oposició: "i a base de queixes, l'empresa s'ha anat posant a to". Explica que mesos enrere els avions molestaven més perquè s'enlairaven en espiral damunt dels nuclis habitats i en canvi ara, van a buscar l'alçada més lluny evitant els nuclis. Ara bé, diu que la qualitat acústica encara podria millorar amb motors de menys soroll.