Els canvis duts a terme per les entitats bancàries a la ciutat de Berga estan acabant la paciència dels veïns. Les tretze associacions veïnals de la capital berguedana han signat una carta conjunta en la qual demanen a les entitats bancàries una millora del servei que ofereixen a la ciutat. El tancament de l´oficina del BBVA del passeig de la Pau i la fusió de les entitats BBVA i Catalunya Caixa han comportat canvis informàtics i de personal que generen llargues cues a les oficines que s´han mantingut obertes.

Les associacions de veïns demanen que les entitats bancàries facin el possible per augmentar el personal que atén els clients mentre duren els trasllats i la renovació de les oficines. De la mateixa manera, també demanen que s´ampliï l´atenció directa als usuaris, tenint en compte que la majoria de serveis que ofereixen caminen directes cap a la informatització. «Volem expressar el nostre malestar pel tancament d´oficines d´entitats bancàries a la ciutat. Primer per la pèrdua del servei que això comporta i després pel trasbals que suposa per als clients, sobretot per a la gent gran», han manifestat a través de l´esmentada carta.

Per la seva banda, Joan Ramon Bella, president de l´Associació de Veïns dels Quatre Barris, ha emfatitzat «la preocupació de molts dels veïns que utilitzen aquest servei i que reben les conseqüències d´aquestes fusions i tancaments». En aquest sentit, Bella lamenta «les llargues cues que s´han de fer, des de ja fa unes setmanes, a l´oficina del passeig de la Pau del BBVA-Catalunya Caixa, perquè pel que sembla no hi ha prou personal i, a més, és una realitat que els caixers automàtics no funcionen correctament». Per al representant veïnal, una de les principals preocupacions de les persones més grans és el fet que cada vegada més «es perd l´atenció personalitzada, és a dir, a finestreta, i creixen els serveis digitals i informatitzats. Això suposa un maldecap per a la gent d´edat avançada».

Els veïns han volgut deixar clar que «el tracte per part del personal és correcte», tot i que asseguren que en alguns casos es veuen «desbordats per la sobrecàrrega de feina». Segons els representants de les entitats, «el bon tracte i l´acompanyament dels clients per part dels treballadors és bàsic per a un bon funcionament i també estem convençuts que la confiança entre el client i el gestor no es pot substituir mai per una màquina». Per a Bella, «els canvis van acompanyats d´un procés d´adaptació», però creu que «no són els veïns els que n´han de rebre totes les conseqüències».

A la fusió de les esmentades entitats i la reestructuració del servei, s´hi ha afegit el tancament de l´oficina de la Caixa de la Font del Ros. Tot i que l´entitat ha traslladat els serveis a la renovada oficina central del passeig de la Pau (vegeu pàgina 3), els veïns del barri de la Font del Ros lamenten la decisió presa. La presidenta de l´Associació de Veïns de la Font del Ros, Dolors Corts, ha explicat a Berguedà Setmanal que «el tancament és un problema per als veïns del barri, principalment per als d´edat més avançada, que ara hauran de traslladar-se al passeig de la Pau i segurament fer més cues, perquè voldrà dir que tots els usuaris que fins ara eren clients d´aquesta oficina, han estat traslladats a la central», ha aclarit. «Hem intentat negociar el tancament, però ens van assegurar que era una decisió ferma i ens han promès que la nova oficina del passeig de la Pau absorbirà tots els usuaris sense problemes», ha afegit.

El president del Consell Comarcal del Berguedà, David Font, creu que els canvis de les entitats bancàries a Berga, i també els que s´han generat a nivell comarcal en els darrers anys, són decisions preses segons les necessitats dels bancs. Entén que puguin perjudicar el dia a dia dels veïns però assegura que a hores d´ara no s´ha rebut cap queixa dels alcaldes sobre les reestructuracions de les entitats i el tancament d´oficines a la comarca.