Una representació dels productors agroalimentaris de la Cerdanya estan fent aquests dies al centre comercial El Corte Inglés de l'avinguda Diagonal de Barcelona un acte promocional en el marc d'una mostra alimentària artesanal del país. Durant l'acció, que es portarà a terme fins el pròxim dia nou, els productors exposen els seus aliments fets a la vall i els ofereixen als clients del centre comercial en tastos guiats.

Tècnics de Turisme del Consell Comarcal han remarcat la importància d'anar fent aquestes accions de promoció en espais molt concrets i alhora molt concorreguts de les grans capitals. En aquest sentit, l'acció al Corte Inglés es complementa amb la que ja es va fer fa uns mesos a l'Illa Diagonal, un altre centre comercial a tocar del Corte Inglés. Els tècnics de Turisme han argumentat que per aquests centres hi passa de manera massiva un públic que és molt similar al que persegueix també la Cerdanya en les seves campanyes turístiques. Això fa que la inversió publicitària de l'acció tingui més percentatge d'aconseguir visitants finals a la comarca. En aquesta mateixa línia, el Patronat Comarcal de Turisme de la Cerdanya programa i assisteix periòdicament a trobades sectorials i fires específiques en les que el sector turístic busca n0us clients. L'enduriment de la crisi ha obligat el Patronat a buscar encara més nous mercats.

En total són nou els productors que han acudit a la cita, organitzada pel Consell Comarcal de la Cerdanya en col·laboració amb el Corte Inglés i la Cooperativa Falset-Marçà del Priorat, que aporta els vins a les degustacions. Els productes cerdans que es poden tastar aquests dies a aquests grans magatzems en la Mostra de productes de qualitat de Catalunya són la cervesa Lybica de Llívia, els postres i formatges de Làctics Ermengol de Prullans, els iogurts i el mató de La Formatgeria de Llívia, els patés artesanals del Tupí de Cerdanya de Bellver, els formatges d'El Molí de Ger, les melmelades de Travesseres, els dolços cerdans de la Pastisseria Gil de Llívia i els embotits d'El Rebost de la Cisqueta de Bellver i d'EmbotitsTuret de Martinet, segons ha enumerat el mateix Consell Comarcal. Paral·lelament, alguns dels productes van participar divendres de la setmana passada en un gran tast per als clients del centre comercial. Els productes que es van oferir van ser cervesa Lybica; iogurt de la Formatgeria de Llívia; melmelada de carbassa i taronja i de pebrot verd de Ple de bo de Travesseres; formatge Puigpedrós, Roques Blanques i Altejó del Molí de Ger; bull blanc de ceps d'El Rebost de la Cisqueta de Bellver; carquinyolis, Delícies de la Lampegia i pastes de te de la Pastisseria Gil de Llívia; pa de fetge, llonganissa i bull blanc d'Embotits Turet de Martinet; i formatge Reserva de Meranges. El tast va maridar tots aquests aliments amb els vins de la Denominació d'Origen Montsant Ètim blanc 2012, Ètim verema tardana 2011 blanc; Ètim verema tardana 2009 negre i Castell de Falset 2006.