El Tren Groc entra en via morta

La manca d'inversions, els robatoris i la baixada d'usuaris amenacen la línia fèrria de la Cerdanya i el Conflent

06.01.2015 | 07:10
Un dels combois hivernals del Tren Groc aturat a l´estació abans de sortir cap a la Tor de Querol

Un any després de les vacances de Nadal nefastes per al Tren Groc en què la línia fèrria va tenir una concatenació de robatoris de material, l'emblemàtica línia de tren de la Cerdanya i el Conflent sembla que ha entrat en una via morta. Els entrebancs com ara aquests robatoris, la manca d'inversions per part de l'estat i la progressiva davallada d'usuaris poden haver tocat de mort un dels principals atractius turístics del Pirineu central. En aquest sentit, els sindicats ferroviaris de la Catalunya Nord han avisat que si l'estat francès no hi posa remei en forma d'inversions, el Tren Groc podria desaparèixer en els pròxims mesos.

El secretari general de la Confederació General de Treballadors (CGT) a la zona, Julien Berthelemy, ha alertat que la línia que uneix les estacions de Font-romeu i la Tor de Querol podria tancar en breu "per problemes de degradació de la línia i de seguretat". El representant sindical ha remarcat que les administracions i la Societat Nacional de Camis de Ferro (SNCF), propietària de la línia, "han abandonat el servei" fins al punt que no és ni útil per a la ciutadania. El preu del servei amb el trajecte d'anada i tornada, uns 60 quilòmetres entre Vilafranca i la Tor, és de 40 euros, i a la Cerdanya i el Conflent funciona amb èxit el servei d'autobús públic al preu d'un euro. Això fa que, segons ha emfatitzat Berthelemy, el tren "no respon a les necessitats dels usuaris". En tan sols deu anys el trajecte s'ha incrementat una hora perquè els combois han de circular més a poc a poc. Això ho ha provocat la manca d'inversions al llarg de tres dècades. De la mateixa manera, ni els horaris ni les freqüències ajuden a convertir-lo en una eina pràctica per als habitants de les valls, segons remarca el delegat de la CGT. Amb aquest panorama, les estadístiques del Tren Groc evidencien que en els últims 15 anys la línia ha passat de rebre 400.000 passatgers cada any a rebre'n actualment 150.000.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook

Cerdanya/Alt Urgell

La presentació de GastroPirineus, amb participació de CCIPirineusMed
L'empresariat se suma al transfronterisme

L'empresariat se suma al transfronterisme

Les Cambres de Comerç de Girona, Lleida, Andorra i Perpinyà s'uneixen en un CCIPirineusMed que...

Guils convertirà en memorial visitable el cementiri en desús del nucli de Saneja

Guils convertirà en memorial visitable el cementiri en desús del nucli de Saneja

Arquitectes de Barcelona amb avantpassats al poble regalen un disseny per dignificar l'espai

D'espai abandonat a recinte visitable sobre la memòria local

D'espai abandonat a recinte visitable sobre la memòria local

La remodelació i posada en valor del cementiri vell de Saneja comportarà la...

Guils reordena l'accés a les pistes amb un aparcament

Guils reordena l'accés a les pistes amb un aparcament

L'actuació suposa la prèvia a la futura reforma dels edificis de serveis

El mal estat del carrer de Ronda obliga la Seu a replantejar-lo

El mal estat del carrer de Ronda obliga la Seu a replantejar-lo

L'Ajuntament de la Seu s'ha compromès via ple municipal a arranjar el carrer de Ronda de la...

All projecta un recorregut medieval al voltant de 60 sepultures trobades

All projecta un recorregut medieval al voltant de 60 sepultures trobades

L'Ajuntament prepara un centre d'interpretació als nous locals a tocar de l'església de Santa Maria

Enllaços recomanats: Premis cinema