L'Associació d'Usuaris del Tren Groc ha xifrat en 150 milions d'euros la inversió necessària per modernitzar de manera definitiva la línia. Actualment, la Societat Nacional de Camins de Ferro està portant a terme un projecte d'obres per millorar les vies que té un pressupost de 14 milions que, no obstant això, tan sols serviran per mantenir el servei uns cinc anys més, segons han alertat els responsables de l'entitat.

L'actual actuació ha permès mantenir la línia però no n'ha assegurat el futur. El portaveu de l'associació d'usuaris, Jordi Bartolí, ha apuntat que el que s'ha de modernitzar és el material dels vagons i les locomotores, que encara són dels inicis de la línia. Bartolí ha apuntat que es pot fer un procés de restauració dels combois i que, per tant, no cal canviar-los. Tot i això, la inversió necessària és elevada: "s'ha de canviar tota la mecànica i els interiors dels combois, i això està calculat en un pressupost d'entre 120 i 150 milions d'euros en una inversió que es podria fer en deu anys".