La Cerdanya vol que el seu sector agroalimentari sigui un dels segells d'identitat de la vall, tal com ho són el seu paisatge i la tranquil·litat que tant atreuen els visitants. Amb aquest esperit, el Consell Comarcal va presentar ahir a Puigcerdà el Pla d'acció de dinamització del sector agroalimentari de la Cerdanya, el qual ha d'implicar ramaders, productors, distribuïdors, comerciants, emprenedors, restauradors i professionals del turisme.

L'objectiu a llarg termini és que, descartada la construcció com es va conèixer fa una dècada, i amb un turisme residencial estable, la indústria agroalimentària esdevingui un dels nous puntals de l'economia local. Per aconseguir-ho, el Consell Comarcal ha contractat per un període d'un any renovable a quatre més una tècnica, Carol Nabau, la funció de la qual és coordinar els subsectors participants i reimpulsar la producció i venda d'embotits, formatges i lactis, melmelades, carns i tot tipus de productes propis del territori que identifiquin la Cerdanya. En el futur del pla hi ha la possible creació d'una marca de denominació d'origen. La presentació es va fer en el marc d'unes jornades en què tècnics i professionals d'altres comarques com ara el Ripollès i la Garrotxa van explicar les seves experiències. La Cerdanya vol recórrer el seu mateix camí amb accions com ara la creació d'una marca única, l'organització d'accions de promoció, l'oferta de visites a granges, la promoció des d'hotels i restaurants, la creació d'un vehicle de productes locals tipus Foodtrack', l'assistència a fires, un pla a les escoles i la creació d'aplicacions per a dispositius mòbils i webs. La tècnica Carol Nabau ha explicat que en els primers mesos de coordinació tots els agents de la cadena alimentària i els altres sectors de la distribució i promoció han mostrat una gran predisposició a participar en el pla. En aquest sentit, ha remarcat que a la Cerdanya hi ha ganes de dinamitzar el sector agroalimentari. Nabau va destacar que l'objectiu final és que «tot el valor afegit dels productes es quedi a la vall... si aconseguim valorar el producte final, sigui un formatge o un entrecot, tot el valor afegit es quedarà a la comarca i els diners es quedarn aquí perquè no se'ls emportarà una comercialitzadora de fora». Per la seva banda, el president del Consell, Ramon Moliner, va emfatitzar que el pla s'emmarca en el procés general de la vall de reimpulsar l'economia a partir de la coordinació sectorial.