La Cerdanya reimpulsa el seu sector alimentari per fer-ne puntal econòmic

08.03.2017 | 23:59
La jornada de presentació del pla de dinamització a Puigcerdà.

La Cerdanya vol que el seu sector agroalimentari sigui un dels segells d'identitat de la vall, tal com ho són el seu paisatge i la tranquil·litat que tant atreuen els visitants. Amb aquest esperit, el Consell Comarcal va presentar ahir a Puigcerdà el Pla d'acció de dinamització del sector agroalimentari de la Cerdanya, el qual ha d'implicar ramaders, productors, distribuïdors, comerciants, emprenedors, restauradors i professionals del turisme.

L'objectiu a llarg termini és que, descartada la construcció com es va conèixer fa una dècada, i amb un turisme residencial estable, la indústria agroalimentària esdevingui un dels nous puntals de l'economia local. Per aconseguir-ho, el Consell Comarcal ha contractat per un període d'un any renovable a quatre més una tècnica, Carol Nabau, la funció de la qual és coordinar els subsectors participants i reimpulsar la producció i venda d'embotits, formatges i lactis, melmelades, carns i tot tipus de productes propis del territori que identifiquin la Cerdanya. En el futur del pla hi ha la possible creació d'una marca de denominació d'origen. La presentació es va fer en el marc d'unes jornades en què tècnics i professionals d'altres comarques com ara el Ripollès i la Garrotxa van explicar les seves experiències. La Cerdanya vol recórrer el seu mateix camí amb accions com ara la creació d'una marca única, l'organització d'accions de promoció, l'oferta de visites a granges, la promoció des d'hotels i restaurants, la creació d'un vehicle de productes locals tipus Foodtrack', l'assistència a fires, un pla a les escoles i la creació d'aplicacions per a dispositius mòbils i webs. La tècnica Carol Nabau ha explicat que en els primers mesos de coordinació tots els agents de la cadena alimentària i els altres sectors de la distribució i promoció han mostrat una gran predisposició a participar en el pla. En aquest sentit, ha remarcat que a la Cerdanya hi ha ganes de dinamitzar el sector agroalimentari. Nabau va destacar que l'objectiu final és que «tot el valor afegit dels productes es quedi a la vall... si aconseguim valorar el producte final, sigui un formatge o un entrecot, tot el valor afegit es quedarà a la comarca i els diners es quedarn aquí perquè no se'ls emportarà una comercialitzadora de fora». Per la seva banda, el president del Consell, Ramon Moliner, va emfatitzar que el pla s'emmarca en el procés general de la vall de reimpulsar l'economia a partir de la coordinació sectorial.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook

Cerdanya/Alt Urgell

El Govern xifra en 80 milions anuals l'aportació de la Molina a la Cerdanya

El Govern xifra en 80 milions anuals l'aportació de la Molina a la Cerdanya

Un estudi que busca nous inversors apunta que el 84% dels negocis a l'estació son privats

La Molina es fixa superar els 330.000 visitants amb més canons a cotes altes

La Molina es fixa superar els 330.000 visitants amb més canons a cotes altes

L'estació d'esquí de la Molina encara l'inici d'una nova temporada amb dos grans reptes. D'una...

Un incendi crema la teulada d'una casa de Llívia i obliga a evacuar-ne els veïns

Un incendi crema la teulada d'una casa de Llívia i obliga a evacuar-ne els veïns

Set dotacions dels Bombers de la Generalitat es van activar ahir a la tarda com a...

L'empresariat se suma al transfronterisme

L'empresariat se suma al transfronterisme

Les Cambres de Comerç de Girona, Lleida, Andorra i Perpinyà s'uneixen en un CCIPirineusMed que...

Guils convertirà en memorial visitable el cementiri en desús del nucli de Saneja

Guils convertirà en memorial visitable el cementiri en desús del nucli de Saneja

Arquitectes de Barcelona amb avantpassats al poble regalen un disseny per dignificar l'espai

Enllaços recomanats: Premis cinema