Davant de la crisi, noves idees. L'agència de contractació Espectacles 7a Regió, que des de fa una dotzena d'anys gestionen Ferran Matarrodona i Joan Zabala, ha creat la marca Artistes de la Setena Regió per incentivar que ajuntaments, associacions de veïns, empreses i entitats d'aquestes comarques contractin els grups "de casa". De moment, sota aquest paraigua ja s'hi han aixoplugat una quarantena d'artistes de diverses disciplines i continua obert a noves incorporacions.

Ferran Matarrodona destaca que formar part de la nova marca no comporta lligar els artistes amb exclusives, sinó afavorir la difusió d'una denominació d'origen "perquè apostem pels de casa, amb els quals no s'acaba de comptar, tot i que a la comarca tenim un nivell d'artistes molt alt en els vessants d'animació infantil, d'orquestres, de cobles... Tenim de tot i d'una gran qualitat". Els impulsors de la marca també destaquen de l'objectiu no és "tancar les portes a artistes de les altres demarcacions".

L'objectiu és aconseguir que els artistes treballin més, en un context en què la contractació d'artistes va de baixa. Joan Zabala posa el dit a la nafra: "totes les garrotades van a parar a la festa major, i nosaltres intentem que la cultura, especialment la cultura de la festa major, no mori amb aquesta crisi". Per aconseguir-ho, oferiran als contractadors "molt bones opcions" per triar els de casa. Per exemple, com que els desplaçaments seran més curts, es podrà estalviar en la benzina i també es podran optimitzar els recursos si un mateix equip de so el comparteixen un grup d'animació infantil i un grup de ball.

Per impulsar la nova marca Artistes de la Setena Regió, Zabala i Matarrodona han explicat la seva idea "als artistes amb qui tenim confiança" i ja s'han convocat un parell de reunions de treball. En formen part artistes de tots els estils, i la plataforma és oberta a tothom qui s'hi vulgui integrar, perquè "volem que el projecte creixi lentament, amb la col·laboració de més gent, per fer un gran recorregut". A partir d'ara, es crearan taules rodones que agrupin les diferents tipologies artístiques per consensuar criteris, de manera que "tothom reconegui Artistes de la Setena Regió amb una manera de fer". Segons Matarrodona, "el futur de la marca dependrà de les idees que el col·lectiu vulgui generar, ja que l'agència està al servei del grup d'artistes".

En la presentació del projecte, que va tenir lloc ahir al teatre-auditori Agustí Soler i Mas de Navarcles, hi van participar artistes com el músic Santi Arisa, que va subratllar la importància que sorgeixin idees com la creació d'Artistes de la Setena Regió "per evitar que la crisi enfonsi un sector com el de la cultura, del qual depenen moltes famílies. És una energia nova, i crec que els ajuntaments i les empreses que encara disposen de pocs diners per a la contractació hi trobaran fórmules interessants que els beneficiaran perquè la festa major no s'acabi". Xavier Clemente, del grup de rumba-mestissatge Sherpah, va incidir en "el que costa vendre el producte de casa. A nosaltres, per exemple, ens va millor a fora; i ens sorprèn molt. Per això el projecte és una idea fenomenal i increïble".