L'Agència Catalana del Patrimoni Cultural vol que els equipaments patrimonials de la Generalitat incrementin un 8% el nombre de visitants el 2015, arribant a l'1,05 milions de visitants. Així mateix, l'ens també es fixa com a objectiu assolir un nivell d'autofinançament del 20% a partir d'ingressos generats per recursos propis i a través de la recerca d'acords de patrocini, un 2% més que l'any passat. L'Agència posarà en marxa aquest any les bases per a la definició d'un nou relat per a la Tàrraco romana basat en la senyalització, la millora en la gestió i en la definició d'un pla de conservació i restauració dels monuments que en formen part i ha anunciat la creació d'una ruta del Romànic.

El pla d'acció de l'Agència Catalana de Patrimoni Cultural per al 2015 s'ha marcat com a prioritat elaborar un nou relat per a la Tàrraco romana, Patrimoni Mundial de la Humanitat amb l'objectiu de millorar l'experiència de la visita, preservar-lo i difondre'l en millors condicions. Aquesta línia de treball preveu tres àmbits concrets.

D'una banda, crear un únic relat global per a tot el Patrimoni Mundial de Tàrraco i de la seva senyalització, la millora en la gestió per satisfer les necessitats dels diversos tipus de públic i la definició d'un pla de conservació i restauració dels monuments que en formen part.

L'Agència també es fixa com a prioritat per a l'any que ve crear una nova marca per al Patrimoni Cultural de Catalunya que aglutini el patrimoni cultural català en la ment de la societat catalana i de la comunitat internacional i situi el patrimoni cultural català com a eix central de la marca. En vistes al 2016, s'aplicarà aquesta marca a d'altres equipaments susceptibles de rebre el distintiu,