L'espectacle Diario di un brutto anatroccolo, del grup italià Factory Compagnia Transadriatica, donarà avui el tret de sortida de la 29a edició de La Mostra d'Igualada, que es perllongarà fins diumenge i tindrà activitat en 19 espais de la ciutat. El leitmotiv del certamen és enguany un interrogant -materialitzat tant en estructures reals com als cartells- que convida el públic a sortir de les funcions fent-se preguntes: per això, els espectacles tracten sobre qüestions com la diversitat, l'amor, els murs, els límits de la ciència i els viatges físics i mentals.

Per orientar els espectadors, l'organització ha dividit la programació en quatre itineraris: per a nens i nenes a partir de 3 anys, infants a partir de 6, joves a partir de 12 i espectacles per a tots els públics. Les entrades de les propostes de pagament es poden adquirir al web www.4tickets.es i a les taquilles del Teatre Municipal l'Ateneu i de la plaça de Cal Font.

La Mostra d'enguany té un pressupost de 336.700 euros, que es reparteix de la següent manera: les subvencions arriben als 303.000 euros a través de la Generalitat de Catalunya (150.000), l'Ajuntament d'Igualada (112.000), la Diputació de Barcelona (25.000) i el ministeri de Cultura espanyol (16.000). També s'ingressen 5.000 euros en concepte de mecenatge i publicitat, i els recursos propis (taquillatge i inscripcions professionals) es preveuen en 28.700 euros.

D'altra banda, una trentena de famílies participen el programa d'acollida d'artistes. «És un recurs habitual en els festivals europeus», explica Pep Farrés, director artístic del certamen: «i així es teixeixen xarxes entre els artistes i la gent».