"Tasta el Bages" serà el lema del nou espai que proposa per a enguany la fira ExpoBages de Manresa. Es tracta d'una iniciativa coordinada per la revista especialitzada en gastronomia de proximitat Proper, que està destinada a promoure els productes gastronòmics locals i que s'ubicarà a la plaça Major. Aquesta serà la primera vegada que l'espai més emblemàtic de la capital del Bages tingui protagonisme a la fira, que per quart any consecutiu se celebra al centre de la ciutat.

La proposta de "Tasta el Bages" s'ha programat per al dia 21, dissabte, i permetrà degustar i comprar productes elaborats per restauradors locals o produïts als horts del territori. A més, es podran tastar els vins de la DO Pla de Bages, en una oferta completa que pretén difondre la gastronomia amb menges de proximitat o de quilòmetre zero. Per gaudir de l'oferta, es posaran a la venda tiquets d'un euro que es bescanviaran pels productes que es puguin tastar. Els preus dels tastos oscil·laran entre 1 i 4 euros. Hi haurà la possibilitat de comprar un paquet de deu tiquets, amb el 30% de descompte, que costarà 7 euros.

La mostra s'organitzarà en dues franges: matí i migdia, i tarda i vespre. En la primera hi participaran els restauradors Pastateca, Gaudí i Vermuteria Santa Rita (Manresa), i Cal Magre (Callús). En la segona, repetirà Pastateca i s'hi afegiran 1913, La Taverna dels 7 Turons i Rubiralta, de Manresa. Durant el dia s'hi alternaran establiments i productors locals: Les Arnaules i Mengem de l'Hort (productes de l'horta), Muntanyola i Artelac (formatges), Migjorn i l'Obaga de l'Agneta (olis), Coma i Fonollosa (forns de pa), Cal Fusteret i Mercè Aloy (embotits).

Més enllà de l'ExpoBages, "Tasta el Bages" vol ser una iniciativa de revitalització del nucli antic de Manresa. Per això té el suport de l'Oficina del Comissionat del Centre Històric, ja que es pretén impulsar el mercat tradicional de la plaça Major dels dissabtes al matí. La intenció és que, un cop al mes, aquesta proposta tingui presència a la plaça, i que també es consolidi com un dels atractius de l'ExpoBages en properes edicions. La voluntat del comissionat Adam Majó és donar més força al mercat del dissabte, que després d'uns anys de davallada "ha aconseguit sortir del pou" beneficiat també per la moda global de l'alimentació de proximitat. El projecte preveu que mensualment es programin activitats paral·leles al mercat, com xerrades sobre nutrició i dietètica, demostracions de cuina, tastos de productes, maridatges o concerts. També es treballa la possibilitat d'organitzar mercats dedicats a productes diferents i de temporada.