Troben a Terol el crani fòssil de dinosaure més gran d´Europa

El crani del Turiasaurus

EFETEROL
La fundació Conjunto Paleontológico de Teruel-Dinópolis va presentar ahir les restes fòssils del crani del Turiasaurus riodevensis, el gegant europeu, una troballa que ajudarà a completar l'esquelet d'aquest dinosaure que va viure fa 145 milions d'anys i els primers ossos es van trobar el 2003.
Les restes, més de 24 ossos cranials i set dents, s'han donat a conèixer en el Laboratori de Paleontologia de la fundació Dinópolis, i van ser trobades en la campanya del 2005 al jaciment de Barrihonda-El humero, a la localitat de Riodeva.
Segons els investigadors, els cranis d'aquest tipus de dinosaures "poques vegades es conserven" perquè són extremadament fràgils -quatre de cada cinc sauròpodes trobats no tenen crani-, però, aquesta vegada, s'ha pogut recuperar informació del 70 %, després de diversos anys de preparació i investigació.
"El Turiasaurus riodevensis d?-uns 30 o 35 metres de longitud- es converteix així en el sauròpode més complet de la península Ibèrica" , segons els paleontòlegs, que han publicat aquesta nova troballa a la revista científica Journal of Systematic Paleontology.
Les restes fòssils presentades ahir ratifiquen que es tractava d'un dinosaure herbívor, amb un crani de de 78 centímetres.

HEMEROTECA

Promocions

Parcs Naturals

Parcs naturals

14 guies que t'ofereixen rutes, activitats, flora, fauna, pobles, serveis...

Galeria de fotos

TEXTO

DESCRIPCION

Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  ADRECES I TELEFONS |  CORREUS ELECTRÒNICS     PUBLICITAT:  TARIFES
regio7.cat és un producte de Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, excepte que es disposi d'autorització expressa de Regio7.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.