Les dones s'estimen més anar amb dones a les xarxes socials

Un estudi sobre 10 milions d'usuaris i 500 milions de connexions mostra que l'efecte gènere és determinant, sobretot en els més joves

16.08.2016 | 07:31
Les xarxes socials reprodueixen esquemes de la vida física

Les dones es refien més de les invitacions d'altres dones a Internet, segons un estudi de Big Data realitzat per investigadors del centre tecnològic Eurecat, que han comprovat que l'efecte del gènere és determinant per entendre el comportament dels usuaris en les xarxes socials.
La investigació, que ha analitzat els missatges de 10 milions d'usuaris de l'extingida xarxa social Tuenti, mostra que tant dones com homes tenen més connexions amb individus del mateix sexe, i revela que és tres vegades més probable que una dona adopti una xarxa social si és convidada per una altra dona.
La feina, duta a terme per investigadors del grup de Digital Humanities d'Eurecat, assenyala l'efecte del gènere com una de les claus de l'èxit en la implantació de plataformes virtuals amb dimensió social.
La investigació mostra que tant les dones com els homes tenen, en general, més connexions amb individus del mateix sexe, una tendència que és més marcada en el cas de les dones i de les persones més joves, especialment en les edats compreses entre 14 i 16 anys. No obstant això, els usuaris amb moltes amistats es comporten de manera oposada i estableixen més connexions amb individus de l'altre sexe.
Analitzant relacions triangulars, és a dir, grups de tres persones en els quals totes són "amigues" entre elles, l'estudi revela una tendència a ajuntar-se en grups homogenis des del punt de vista del gènere.
L'estudi també analitza l'intercanvi de missatges entre usuaris. En aquest cas, reflecteix que les dones escriuen i reben molts més missatges que els homes.
També mostra que, independentment del gènere de l'emissor, en la majoria dels casos el receptor més freqüent és una dona.
La feina d'investigació s'ha basat en l'estudi de dades del comportament dels usuaris en el període més àlgid de la recentment extingida xarxa social Tuenti, dirigida a adolescents.
L'estudi inclou deu milions d'usuaris i més de 500 milions de connexions d'amistat entre ells.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema