CiU, PP i CUP veuen de bon ull el cop de timó que ha donat l'alcalde de Manresa, Josep Camprubí, a l'hora de prioritzar l'aposta pel tramvia per davant del metro per connectar Renfe i els Ferrocarrils de la Generalitat (FGC). Camprubí considera que cal ser realista i que aconseguir el tramvia és més factible.

El cap de l'oposició, Alexis Serra (CiU), afirma que "Convergència considera més interessant el tramvia que el metro, perquè el tren soterrat és inabastable econòmicament". Serra ha mostrat la seva sorpresa pel fet que fins ara el govern tripartit apostés per fer un tren subterrani a la capital del Bages i, de sobte, l'alcalde assegurés que l'Ajuntament prioritza el tramvia. Per al cap de l'oposició, un cop de timó d'aquestes característiques en un dels temes de futur més importants per a la ciutat en infraestructures no s'hauria de donar sense explicar-lo fil per randa, "cosa que no s'ha fet". Segons Serra, "que el tripartit renunciï d'aquesta manera a un projecte molt ambiciós i que considerava emblemàtic sembla una incoherència". Serra espera que el tripartit rectifiqui i argumenti en profunditat el canvi de posicionament. Per a Serra també sembla poc adequat plantejar la renúncia al tren soterrat argumentant que, ara, amb l'acord de finançament Estat-Generalitat lligat, hi pot haver els diners per fer-lo realitat. "Si el metro era un projecte factible no se n'hauria d'argumentar la renúncia precisament perquè ara hi pot haver finançament", diu. El president del grup municipal de CiU creu que en aquest canvi de rumb "falta alguna peça", perquè ha estat plantejat "sense consistència".

El cap del grup del PP, Xavier Javaloyes, recorda que el seu partit ja es va presentar a les eleccions del 2003 amb una proposta d'enllaç de les línies fèrries "i en cap cas no va semblar que fos un tema prioritari, potser perquè el plantejava el Partit Popular". Sis anys després, Javaloyes recorda que no hi ha un estudi informatiu amb cara i ulls sobre el traçat i el debat se centra en si es prioritza l'opció metro o tramvia. Javaloyes creu que s'ha perdut el temps i que hi ha massa inconcreció, igual que amb la línia fèrria entre Manresa i Barcelona. "Es plantegen tot d'aspectes, però la veritat és que el servei és molt millorable des de fa anys i panys. Segons Javaloyes, el tren hauria d'unir els Comtals, Sant Pau, Viladordis, la Font dels Capellans, Manresa-Alta, Baixador, Sant Domènec i Renfe. "Nosaltres ho havíem plantejat com a tren subterrani o combinat, però també ens estaria bé només tramvia". Pel que fa a la CUP, Adam Majó assegura que la seva formació "sempre ha apostat pel tramvia". Majó ha dit que l'alcalde Camprubí l'ha sorprès positivament assegurant que el tramvia és prioritari i, ara, el que li toca és vetllar perquè la connexió entre FGC i Renfe es faci el 2011, coincidint amb la posada en marxa del tren tram entre Manresa, Sallent i Súria.