L'Ajuntament de Manresa no trobarà facilitats a l'hora de plantejar a Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya que hagi de prescindir de l'estació Manresa Baixador o bé traslladar-la, tal com està plantejat en l'actual proposta de modificació del Pla d'Ordenació Urbanística Municipal (POUM) de Manresa. A hores d'ara, des de l'empresa ferroviària es veu poc viable qualsevol proposta que suposi eliminar l'estació de Manresa Baixador, la que té més usuaris.

Per Manresa-Baixador, final de la línia Llobregat, hi passen més de 12.100 persones de mitjana mensual, una xifra que no la suma el total d'usuaris que accedeixen al tren des de Manresa-Alta i des de Viladordis. Aquesta línia de Manresa (o Llobregat) ja té una baixa ocupació i els directius de FGC no estan disposats que, a més a més, se li posi una llosa al damunt traient una de les estacions de la centralitat de la ciutat.

El president de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, Enric Ticó, ha afirmat a Regió7 que "jo estic a favor que les estacions de tren estiguin situades el més a prop possible de les necessitats dels ciutadans" i valora com a molt positiva "la centralitat" de les seves estacions. Mauro Mas, director de l'equip redactor de la proposta de nou POUM de Manresa, ha plantejat en el document d'avantprojecte la possibilitat de fer el trasllat de l'estació Manresa-Baixador o, fins i tot, d'eliminar-la i acabar la línia de FGC a Manresa-Alta.

La decisió no està presa, perquè en aquests moments s'està treballant en un avantprojecte de pla general, però el document obre el debat sobre el futur de Manresa-Baixador, una via que arriba al carrer Primer de Maig alçada sobre la traça urbana, amb un edifici-estació situat entre el carrer Aragó i el passeig de Pere III. Ticó ha recordat que Manresa-Baixador és avui l'estació amb més demanda i no es planteja renunciar-hi. El president de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya ha afegit que "l'urbanisme bo és el que planifica el futur de les ciutats, i a casa nostra hem tingut experiències molt positives, però a nosaltres ens toca pensar també en el que passa avui", en referència a la necessitat de mantenir una estació com aquesta.

Ens els propers dies, directius de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya visitaran l'Ajuntament de Manresa per tractar sobre els projecte que planteja la ciutat en el nou Pla Urbanístic.

El usuaris de la línia Llobregat-Anoia, que a partir de Martorell i fins a Barcelona està desdoblada i té una alta freqüència, encara estan lluny de les dades d'usuaris de la línia del Vallès. Per la del Llobregat, que forma una I grega amb caps de línia a Manresa i Igualada, hi passen 21,3 milions de viatgers, mentre que per la del Vallès ho fan 53,7 milions. S'ha de tenir en compte que el tram desdoblat en el cas de la línia Llobregat-Anoia és només del 25%, d'Olesa a Barcelona, una circumstància que en aquests moments fa pràcticament impossible pensar en un increment de freqüències. Davant d'aquesta limitació, FGC confia a poder mantenir o incrementar usuaris a partir de millores de servei, però prescindir de l'estació amb més usuaris, situada al centre de la ciutat, no entra en els seus plantejaments.

Ferrocarrils de la Generalitat té un pressupost anual d'uns 117 milions d'euros, que en un 90% es compleix pels ingressos propis de la companyia. Per tant, el Govern hi posa el 10% restant. Ticó té la voluntat d'anar reduint aquest percentatge per fer que FGC sigui autosuficient.