Els serveis mínims del 66% en hora punta a Rodalies i Regionals decretats pel Departament d'Empresa i Ocupació de la Generalitat s'han complert amb normalitat aquest divendres al matí durant la jornada de vaga de 24 hores convocada pels sindicats de maquinistes de Renfe Semaf, CCOO i CGT per la falta d'acord en la negociació del conveni col·lectiu del personal de conducció. Així, entre sis del matí i dos quarts de deu del matí han circulat dos de cada tres trens, una freqüència de pas que es repetirà entre les cinc de la tarda i dos quarts de nou del vespre. En la resta de franges horàries, els serveis mínims s'han establert en el 33%.

Durant les primeres hores del dia s'han produït alguns retards i cancel·lacions, però les línies de Rodalies han funcionat segons els serveis essencials establerts per la Generalitat. La majoria dels usuaris consultats per l'ACN estaven informats de la vaga, convocada per la manca d'acord en la negociació del conveni col·lectiu del personal de conducció. A Sants, les majors aglomeracions s'han produït a l'andana que connecta amb l'aeroport del Prat, que aquest divendres només compta amb un comboi per hora a causa de la vaga.

El Departament d'Empresa i Ocupació de la Generalitat ha fixat els serveis mínims de Rodalies i Regionals de Renfe en un 66% entre les sis i dos quarts de deu del matí i entre les cinc i dos quarts de nou del vespre. Així mateix, els servei mínims seran d'un 33% durant la resta de la jornada. Els convocants mantenen vagues de 24 hores per als propers dies 11, 14 i 15 de setembre.

Una usuària de Rodalies, la Irina, ha explicat a l'ACN que estava informada de la vaga i que ha patit un retard en un tren a primera hora des de la Llagosta, però que el servei cap a Reus que espera agafar en uns minuts funciona correctament. Un altre viatger, el Patrick, ha comentat que no s'ha trobat amb cap problema, tot i que no sabia que hi havia vaga. Una última passatgera, la Gracy, ha lamentat que ha arribat tard a treballar per culpa de la vaga i que no tenia notícia de l'aturada del servei.

Conflicte laboral

CGT i Semaf han convocat aquestes jornades de vaga en contra de la política de la direcció de Renfe, que consideren que posa en perill els llocs de treball i la propietat pública de l'empresa. Segons aquests sindicats, s'estan "abandonant" línies convencionals en favor de l'alta velocitat i externalitzant càrregues de treball. Els sindicats reclamen que es faci un pla de viabilitat de totes les empreses públiques ferroviàries i que s'integrin a Renfe els treballadors que operen en les divisions d'ample mètric. CGT i Semaf insten la direcció de Renfe a negociar "urgentment" aquests punts.