Codis QR, aplicacions de realitat augmentada, mapes, Instagram... Són algunes de les eines del mòbil que més de 550 estudiants de primer d'ESO de Manresa i comarca van utilitzar ahir per pentinar Manresa, conèixer la ciutat, saber moure-s'hi i adquirir competències bàsiques com autonomia, treball en equip, estimulació de la creativitat o aprendre a fer un bon ús dels dispositius mòbils. El que ara se'n diu alfabetització digital.

Els estudiants van participar ahir a La Manresada, una mena de gimcana tecnològica. Per grups i amb l'ajut del mòbil i d'aplicacions, havien de localitzar diversos punts de Manresa com el museu, l'ajuntament o Ca la Buresa, dur-hi a terme alguna activitat relacionada amb aquest lloc i deixar-ne constància en temps real a través d'Instagram.

Al Casino hi havia la sala de control dels professors, concentrats també als seus mòbils i ordinadors, on rebien i intercanviaven missatges amb els alumnes.

La iniciativa és del col·lectiu d'ensenyants del Bages Lacenet, que ofereix projectes telemàtics als centres educatius. Aquest any, coincidint amb la Llum, s'hi han afegit localitzacions relacionades amb aquesta festivitat, com per exemple el carrer Cap del Rec, per on entrava la Sèquia.