L'aplicació d'Althaia és una eina «viva i dinàmica», afirma el cap de la Unitat de Recerca i Innovació d'Althaia, Jesús Montesinos, que evolucionarà a la recerca de noves funcions a partir de la demanda de la gent. «També haurem de veure què podem fer tecnològicament i organitzativament». Per a Montesinos, «hem d'estar alineats amb la societat».

Aquestes noves funcions podrien ser demanar cita a través del mòbil, alguna mena de comunicació amb professionals assistencials o fins i tot televisites.

Per a Montesinos les noves tecnologies permeten imaginar altres serveis com la telemedicina o utilitzar un assistent tecnològic per guiar l'usuari per l'hospital. «Es tractaria d'algun tipus de geolocalitzador amb realitat augmentada perquè la gent no es perdi quan va a un lloc a l'hospital. És un edifici gran i amb moltes estructures. L'usuari es pot trobar indefens davant la por que pot tenir de la mateixa malaltia i la complexitat de l'edifici». Aquest dispositiu mòbil el guiaria pel centre. De moment és això, una idea.

Per a Montesinos, actualment l'accessibilitat és clau i ja forma part de la qualitat del servei que es presta. «Pots tenir el millor hospital del món, però si no és accessible, no val». Comenta que hi ha poques aplicacions com la que acaba d'estrenar Althaia. «La majoria d'informacions sobre la salut són en format web, i les aplicacions són molt específiques. Pel que fa a hospitals, que concentri tot el seu entorn, n'hi ha molt poques a la sanitat pública».