Nissan és una de les marques japoneses amb més arrelament en el nostre mercat. I és que diferents models de la firma han sabut guanyar-se el públic i tenen molta requesta generació rere generació. El Micra, indiscutiblement, n´és un. El petit utilitari de Nissan no hauria pogut entrar amb més bon peu en el mercat estatal, i és que els lectors que ja tinguin un cert currículum recordaran que va ser triat Cotxe de l´Any el 1993, i que un dels arguments que més en va valorar el jurat especialitzat va ser que el Micra va saber modernitzar amb un estil molt personal el segment dels utilitaris. Indiscutiblement, el Micra ha estat un referent d´originalitat estètica i funcionalitat. I, si mirem el model actual, ens adonarem que ha tingut una evolució molt lògica sense perdre la fidelitat al patró original. Les cotes de carrosseria de l´actual Micra són més grans que les del seu antecessor. És un utilitari de cinc portes, cinc places i 3,78 metres de longitud. I el Suplement del Motor de Regió7 ha tingut l´oportunitat de provar la interessantíssima versió 1.2 DIG-S, de 98 cavalls de potència.

Un dels aspectes que fan més atractiu el nou Micra és que té uns preus molt interessants, si tenim en compte l´equipament amb què surt de fàbrica.

Un interior preparat per resistir el dia a dia

Correcte és l´adjectiu que més s´aproxima a la percepció que es té en accedir a l´interior del Micra. L´habitacle és fet amb materials d´aparença sòlida però sense gaire refinament visual. Tots els comandaments ens han semblat accessibles i tenen un bon tacte.

Hi ha certs detalls d´acabat que potser s´haurien pogut polir una miqueta més, com per exemple l´aparença (bastant senzilla) del plafó d´il·luminació interior, els cargols vistos en les manetes interiors de les portes i l´absència de llum de cortesia en els dos para-sols davanters.

L´espai interior és adequat, i prou ampli, perquè s´hi puguin acomodar sense estretors quatre adults. Ara el Micra ja no pot portar els seients posteriors corredissos, que sí que tenia el model anterior. Aquella banqueta desplaçable permetia donar més volum al maleter o més espai a les places posteriors segons les necessitats de cada moment.

Facilíssim de conduir

Si una cosa distingeix el comportament del Nissan Micra, des de sempre, és la facilitat de conducció, una qualitat que es posa especialment de manifest en el trànsit urbà. Ofereix una manejabilitat i una agilitat excepcionals en medis urbans. Col·loquialment, diríem que el Micra és tan fàcil de conduir com una bicicleta. El cotxe necessita molt poc espai per maniobrar i, a més a més, té una suspensió bastant confortable, de manera que a l´hora de circular per carretera sí que s´agrairien uns amortidors més enèrgics que evitessin un cert balanceig de la carrosseria en els canvis de pes en els revolts. Un altre aspecte molt valorable a l´hora de jutjar-lo com a vehicle ciutadà és que el nou Micra ofereix una gran visibilitat en qualsevol angle des del lloc de conducció.

El tricilíndric 1.2 de gasolina sobrealimentat amb turcompressor és una altra de les grans sorpreses d´aquest Micra. Puja de voltes amb molta facilitat i ple de força, de manera que, a l´hora de circular per carretera, veurem que el Micra té una notable capacitat d´acceleració que el converteix gai-rebé en un atleta de l´asfalt. A més a més, hem pogut constatar que, gràcies al baix cubicatge, es poden aconseguir unes mitjanes de consum bastant ajustades amb aquest motoret. El canvi és manual de cinc velocitats, amb la rapidesa i la precisió pròpies d´un automòbil japonès.