El Mazda MX-5 RF ha estat una de les estrelles del recentment celebrat Goodwood Festival of Speed 2016. El nou model, que feia el seu debut a Europa després de la seva presentació mundial a Nova York el mes de març passat, és un dels protagonistes de la seva gamma. En aquest esdeveniment, la marca nipona feia un repàs al passat, el present i el futur de l'esportiu més venut de tots els temps. Per això, l´MX-5 RF ha estat acompanyat per altres models, com ara la unitat un milió de l´MX-5, que va sortir el mes d'abril passat de la cadena de muntatge al Japó, i dos concept cars realitzats sobre la base del seu roadster: l´MX-5 Spyder i l´Speedster.

L´RF segueix l´estela de la versió amb sostre rígid d'obertura elèctrica del model de la generació anterior. El nou sostre s'obre i es tanca solament prement un botó, fins i tot amb el cotxe en moviment a velocitats de fins a 10 km/h. Com el seu predecessor, l´MX-5 RF té un dels sostres d'obertura més ràpida del mercat. A més, combina el caràcter pràctic d'un sostre elèctric amb unes línies noves i característiques que s'adapten a la perfecció a la carrosseria d'inspiració Kodo que comparteix amb la nova generació del seu germà equipat amb la capota de lona. S'han introduït modificacions en la direcció i la suspensió per dotar-lo d'un refinament encara més gran. El seu comportament és tan extraordinari com el del seu bessó de capota de lona.

Aquest mateix any, l´MX-5 de quarta generació es va convertir en el primer model de la història que guanya el premi al Cotxe de l'Any al Món i el World Car Design of the Year en una mateixa edició (la del 2016) d'aquests prestigiosos guardons. El model ND, que va aterrar a Europa la tardor passada, ha recollit fins avui 70 premis, que se sumen als més de 225 de les tres generacions anteriors de l´MX-5. Està previst que l´MX-5 RF arribi als concessionaris europeus a principi del 2017.

El 2015 va descobrir-se una espectacular escultura de 40 metres d'altura, situada davant de la Goodwood House. L'obra mostra dos cotxes de curses de Mazda elevant-se cap al cel, sobre una pista ondulant construïda amb barres d'acer. Un d'ells és el Mazda 787B, que va guanyar les 24 Hores de Le Mans fa 25 anys.