18 de agost de 2016
LA PROVA

HYUNDAI ELANTRA 1.6 CRDI 7DCT: un equilibri encertat

El fabricant sud-coreà renova la seva berlina supervendes amb un resultat excel·lent

19.08.2016 | 07:37
HYUNDAI ELANTRA 1.6 CRDI 7DCT: un equilibri encertat

Hyundai ha llançat la nova generació de l´Elantra, un dels seus models de més èxit arreu del món i amb el qual vol assolir una posició destacada en el segment de les berlines mitjanes. Un protagonisme de què gaudeix aquest tres volums de 4,5 metres, que ofereix una alternativa de mobilitat interessant a tots aquells usuaris que necessiten una determinada habitabilitat interior i un volum de càrrega a un preu assequible.

Respecte al seu antecessor, la longitud general de l´Elantra ha augmentat en 2 cm i les seves proporcions han millorat en incrementar la seva amplada 2,54 cm. D´aquesta manera té una aparença més estable i atlètica. Amb tot això s'aconsegueix més habitabilitat interior i un maleter més ampli, ara amb una capacitat de càrrega que parteix de 407 litres, i que es pot augmentar de forma modular gràcies a la possibilitat de plegar en proporcions 40/60 els seients posteriors.

L'arribada del motor dièsel és la principal novetat i el factor que més ajudarà l´Elantra a estendre el seu èxit mundial a Espanya. Es tracta de l'1.6 CRDi de 136 CV que ja tenien altres models de la marca i que destaca per la gran resposta que brinda amb el seu suau i silenciós funcionament, en combinació amb una destacada eficiència capaç d'oferir un consum de tan sols 4,1 litres per cada 100 quilòmetres. Aquesta xifra tan baixa que anuncia la marca s'aconsegueix amb el canvi de marxes automàtic de doble embragatge i set relacions, que està disponible com a alternativa al manual de sis velocitats.

Suavitat 7DCT
La unitat que vam tenir ocasió de provar tenia aquest nou motor dièsel i el canvi automàtic 7DCT: les sensacions no van poder ser més satisfactòries. El primer que ens va cridar l'atenció va ser la suavitat amb què treballa aquest motor. És molt agradable en conduccions relaxades, però canvia radicalment la seva personalitat quan se li exigeix més potència.

La seva capacitat de resposta i l'efectivitat del canvi automàtic fan que les acceleracions siguin contundents des de molt baixes revolucions i fins aconseguir altes velocitats. Durant la prova a què vam sotmetre el vehicle, també vam tenir l'oportunitat de comprovar l'excel·lent treball dels enginyers en el xassís per anar per una carretera revirada, on l´Elantra va demostrar un gran aplom i un dinamisme sorprenent.

En el lloc de l'acompanyant i a les places posteriors, vam constatar el gran confort de què es gaudeix en aquests seients i com l'abundant i avançada tecnologia amb què ha estat equipat aquest model optimitza la destacable qualitat de vida a bord. Des de l´habitacle, les sensacions de la resta de passatgers del vehicle són molt agradables. Tant és així que ens atrevim a afirmar sense cap mena de dubte que viatjar en l´Elantra és un plaer per a tothom.

Pel que fa a l'equipament tecnològic, poden instal·lar-se a l´Elantra innovacions de seguretat activa d'última generació com és el cas del sistema de Detecció d'Angle Mort (BSD) o la càmera de visió posterior amb guia dinàmica.

Quant a les funcions de confort, destaca el sistema Smart Trunk, un dispositiu de mans lliures que permet al conductor obrir el maleter amb tan sols apuntar a la part posterior del vehicle amb el clauer a la butxaca.

Sis nivells d´acabat
Disponible en els nivells d'acabat Klass, Tecno i Style, l'oferta del nou Elantra es completa amb el motor gasolina 1.6 MPi de 128 CV, lligat a la caixa de canvis manual de sis relacions, amb el qual, segons Hyundai, es poden aconseguir xifres de consum mitjanes de tan sols 6,6 litres.

El preu de partida d´aquesta gamma de berlines és de 23.117 euros, una xifra relativament baixa si considerem que l´Elantra no disposa de gaires prestacions menys que models de segments superiors, sobretot pel que fa a la tecnologia.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema