Quan assistim a la presentació del SsangYong XLV ens quedem amb les ganes de fer-hi més quilòmetres per confirmar el que ara ens atrevim a dir: que sens dubte és una de les opcions més interessants del segment monovolum tenint en compte la seva relació qualitat-preu. Disponible des de tan sols 16.600 euros, aquest model ofereix un aspecte imponent, una bona habitabilitat i una capacitat de càrrega excepcional, a més d´unes prestacions sorprenents, de les quals destacaríem la gran eficiència del motor dièsel de 115 CV.

Parlem d´un nou propulsor d´1,6 litres amb 300 Nm de parell motor, amb força més que suficient per moure els gairebé 1.500 quilos que pesa l´XLV, com vam poder comprovar pels ports de muntanya dels Picos de Europa. Té una potència progressiva però molt contundent des de revolucions molt baixes, la qual cosa permet no només mantenir una conducció agradable i relaxada, sinó sobretot mantenir un consum realment ajustat. Després del nostre llarg viatge, en què transitem per carreteres, vies ràpides, ports de muntanya i zones urbanes, l´ordinador de bord marcava 5,8 l/100 km.

El propulsor anava lligat en aquest cas a un canvi manual de sis relacions amb bon tacte i una destacada efectivitat, un fet molt remarcable, ja que aquest sempre ha estat uns dels principals problemes de la marca coreana. Per als que ho desitgin, també hi ha disponible amb aquest motor una caixa automàtica de sis relacions, de la qual no podem dir res, perquè no l´hem pogut provar.

Més enllà de les prestacions del motor -que és sens dubte el que més ens ha agradat d´aquest model-, podríem destacar el sorprenent dinamisme que ofereix aquest cotxe per la seva altura i dimensions. En les carreteres plenes de revolts que se´ns van presentar als Picos de Europa i amb plena càrrega, va mostrar un aplom més que sorprenent, que no podia comparar-se amb el de qualsevol cotxe esportiu, però sí que era més que suficient per transmetre al conductor la seguretat suficient per mantenir conduccions a velocitats elevades en aquestes carreteres.

L´estabilitat que ofereix gràcies al seu ben treballat xassís no només influeix en el seu dinamisme, sinó també en el confort, ja que malgrat ser un cotxe amb una altura destacable, no experimenta els incòmodes i perillosos balancejos de la carrosseria que sí que experimenten altres models de característiques similars. Això és en gran part gràcies a unes suspensions fermes però no dures. Per l´aspecte de tot terreny de l´XLV esperàvem uns amortidors més tous, però la veritat és que sostenen perfectament el cotxe. Això sí, no són aptes per anar més enllà de camins accessibles empedrats o de terra, on són capaços d´absorbir satisfactòriament els sots per gaudir a l´interior d´un bon confort. Al contrari que altres models com el Rodius, l´XLV no disposa de tracció total, sinó que és sempre a l´eix davanter, la qual cosa també en limita la capacitat fora de la carretera.

Malgrat estar construït sobre la plataforma del seu germà petit Tivoli, l´XLV aconsegueix oferir un espai interior molt més ampli que aquest, gràcies exclusivament al seu sortint. L´intereix és el mateix en tots dos casos, però el monovolum té una longitud més gran gràcies a aquesta sobredimensió posterior. Amb 4,44 metres de llargada, allotja en el seu interior cinc generoses places, en les quals hi ha un bon espai per als genolls i, sobretot, un gran maleter de 720 litres -si tenim en compte, això sí, l´espai lliure fins al sostre.

L´amplitud interior es tradueix en una bona qualitat de vida a bord, la qual cosa també es potencia amb la més que correcta insonorització de l´habitacle, els materials que componen aquest espai i la tecnologia destinada a la seguretat i l´infoentreteniment. Tots aquests són aspectes gràcies als quals la marca coreana ha guanyat milions d´euros els darrers anys.