Vint anys després de la seva primera aparició en el mercat, el Renault Scénic torna a revolucionar el segment dels monovolums compactes. Renault presenta d'aquesta manera la quarta generació d'un model que en la seva època i va marcar la línia a seguir en aquest reeixit mercat, i al qual ara fa una volta més per adaptar-se a les tendències i gustos actuals de l'usuari.

D'aquesta manera, tant l´Scénic (4,41 metres de longitud i 5 places) com la seva versió allargada Grand Scénic (4,63 metres i fins a 7 places) mostren una imatge a mig camí entre un monovolum i els tan de moda crossover. Una atractiva solució molt en la línia d'altres models de la firma francesa com el Captur i l´Espace, gràcies a l'adopció dels nous codis estètics de la marca, així com una altura respecte al terra de gairebé 17 cm. En aquest sentit, destaquen detalls com el seu ampli parabrisa de notable inclinació, que millora la visió lateral o la possibilitat de triar un acabat de color de carrosseria de dos tons de gran atractiu.

El model de Renault disposa d´una oferta única de rodes de 20 polzades de sèrie. Aquestes rodes, d'una amplada moderada (195 mm), representen una autèntica novetat pel que fa al disseny i la tecnologia, mantenen un elevat nivell de confort i reforcen aquest nou aire tot camí. Renault ha negociat amb els proveïdors de pneumàtics perquè aquestes rodes tinguin un preu de venda per a l'usuari idèntic a les actuals de 17 polzades, i que no suposi un sobrecost afegit a l'usuari a l'hora d'haver de canviar-les.

Ambient tecnològic

A l'interior, també destaquen importants solucions de disseny i distribució ja vistes en altres models de la gamma francesa. Aquest és el cas de la consola central lliscant, que permet al conductor diverses possibilitats de configuració, un quadre de comandament que es torna a centrar entorn del conductor, un quadre d'instruments amb visera, el sistema Head-Up Display de color, que permet una postura idònia, o el ja tradicional sostre panoràmic de cristall fix opcional.

A la part del davant, la consola ofereix una guantera il·luminada amb tancament de cortina i amb reposabraços integrat, que també incorpora dues entrades USB i una de jack. A la part posterior, la consola està equipada amb una presa de 12 volts, dues connexions USB i una de tipus jack.

Buits portaobjectes

La practicitat interior es veu reflectida en els nombrosos buits portaobjectes de què disposa, i que permeten transportar fins a 63 litres de capacitat extra. Un altre clar exemple de funcionalitat interior és el sistema One Touch Folding, procedent de l´Espace, que permet abatre amb un sol moviment els seients posteriors per aconseguir un terra pla. Aquesta acció es pot fer tant des del portamaletes com amb l'accionament del sistema R-LINK 2, situat al mateix quadre de comandament.

Gamma inicial

A la seva arribada al mercat prevista per al mes de novembre, els Scénic i Grand Scénic disposaran un total de cinc alternatives de propulsió. D'una banda, l'oferta de gasolina es concentra en l'1.2 TCe, disponible en versions de 115 i 130 CV. En matèria dièsel, s'ofereixen quatre alternatives dCi: amb potències de 95, 110, 130 i 160 CV.

Per la seva banda, els dièsel de 110 i 160 CV es poden associar a caixes de canvi automàtiques. A principi del 2017, s'incorporarà a la gamma una versió Hybrid Assit, equipada amb un petit motor elèctric que s'acciona a baixes revolucions per contribuir a reduir el consum el 10% aproximadament.

L´habitacle dels Scénic i Grand Scénic hereta tot l´enginy i l´aprofitament de l´espai pels quals van destacar els seus antecessors. Mentre que el primer és per a cinc passatgers, el segon només està disponible en el mercat amb set places.