Nutrició
 

Cinc aliments que semblen sans però que no ho són

Existixen determinats aliments el consum dels quals, a llarg termini, pot implicar algunes conseqüències negatives

31.05.2016 | 07:34
Salsa de soja.

El menjar poc saludable és una de les principals raons per les quals la societat està més obesa i malalta que mai. Això pot passar perquè moltes vegades consumim aliments que pensàvem que eren beneficiosos per a la salut quan en realitat és més aviat al contràri.

Avui dia és fàcil girar la vista arrere i trobar aliments que abans semblaven saludables però que ja s'ha demostrat que el seu consum a llarg termini pot ser nociu per a la salut. Aquests són només alguns d'ells.

1. Els olis vegetals
A diferència de les grasses animals, els olis d'origen vegetal sempre s'han considerat més saludables ja que s'ha demostrat que el seu consum, a curt termini, redueix els nivells de colesterol en la sang. Però aquest tipus d'olis (de girasol, oliva, dacsa, etcètera) posseeixen tres tipus diferents d'àcids grassos (saturats, monoinsaturados i poliinsaturados) i el seu abús a llarg termini pot elevar el risc de patir malalties del cor, com han demostrat diversos estudis.

2. La salsa de soja
Esment especial mereix la salsa de soja. Aquest tipus d'oli tan de moda gràcies a la cuina japonesa es crea a partir de fer fermentar les llavors de la soja amb el fong Aspergillus oryzae. Encara que la salsa de soja és bastant saludable, el procés mitjançant el qual es fermenten les salses de soja que trobem en diversos establiments contenen diversos elements químics que augmenten el risc de patir càncer i defectes genètics, segons diversos estudis.

3. Els sucs de fruites envasats
Molta gent comet l'error de creure directament que els sucs de fruites són sans. Però això és un greu error. Els sucs que trobem en el supermercat estan compostos en la seva majoria per sucre i químics que imiten el sabor a les fruites, la qual cosa es tradueix en una simple beguda ensucrada amb sabor a fruita. A més, en els sucs que preparem a casa moltes vegades cometem l'error d'afegir-hi gran quantitat de sucre i colar la polpa, que és el més sa d'aquest aliment.

4. La margarina
Fa ja uns quants anys que la mantega va ser crucificada pel seu alt contingut en greixos saturats. Aleshores molts experts van recomanar canviar-la per la margarina, però aquesta versió no és molt saludable. Aquest aliment no és més que una mescla de químics i olis vegetals refinats que han sigut processats fins a assemblar-se a la mantega.

5. Les begudes dietètiques
Quan una persona comença a fer una dieta el primer que se li ocorre és substituir els menjars i begudes de sempre per altres més ´light´. Però les begudes dietètiques son bàsicament begudes carbonatades que en lloc de sucre utilitzen edulcorants artificials com la sacarina, l'aspartam o el ciclamat.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook

Salut


La mida importa?
La mida importa?

La mida importa?

Els homes amb el penis petit solen ser amants atents i molt dedicats

Científics catalans vinculen l´agressivitat de la metàstasi i el consum de greixos

Científics catalans vinculen l´agressivitat de la metàstasi i el consum de greixos

L'estudi publicat a 'Nature' demostra que el bloqueig de la proteïna CD36 té un efecte...

«La importància d´esmorzar de forma saludable»

«La importància d´esmorzar de forma saludable»

La dietista Georgina Bermúdez analitza el paper del primer àpat del dia

El perfil del diabètic tipus 2 és un home de 69 anys amb hipertensió

El perfil del diabètic tipus 2 és un home de 69 anys amb hipertensió

Els equips d'atenció primària de l´ICS atenen un total de 366.596 persones amb diabetits tipus 2

Enllaços recomanats: Premis cinema