Adéu a l'estrès: claus per relaxar-te

Coneix els passos que has de seguir per acomiadar definitivament els nervis

12.06.2017 | 16:24
Un alt nivell d´estrès pot produir insomni.

L'estrès forma part del nostre del nostre dia a dia. Anem corrent a tots els llocs, treballem moltes hores i sentim que no arribem a tot. Els psicòlegs afirmen que cert grau d'estrès és necessari per mantenir el cos actiu, millorar la nostra creativitat i rendiment. No obstant això, l'estrès passa a ser perillós per a la salut quan desequilibra el nostre sistema nerviós.

L'excés d'estrès s'ha convertit en una característica comuna en la societat accelerada a la qual ens enfrontem cada dia. Un alt nivell d'estrès pot produir insomni i reduir el nostre rendiment. Si aquesta situació es manté al llarg del temps podem arribar a tenir problemes hormonals que ens portin a menjar més i engreixar. Fins i tot les nostres defenses i ànim es poden veure reduïts notablement, i pot ocasionar en molts casos una depressió. Descobreix a continuació les claus per dir adéu a l'estrès i relaxar-te:

Donar-li a les coses la importància que tenen


Quan ens enfrontem a una situació que ens generi estrès, hem d'analitzar què és el que ens preocupa. Moltes vegades dramatitzem i ens agobiem massa per por que les coses surtin malament, sense adonar-nos que, en cas de sortir malament, les conseqüències no serien tan dramàtiques.

Així, abans d'enfrontar-nos a aquestes situacions, hem de relaxar-nos i intentar veure el costat bo de les coses, sense pensar que no podrem aconseguir-ho.

Realitzar exercici físic


La pràctica d'exercici físic relaxa la nostra ment i activa el nostre cos. També ens ajuda a descarregar i sentir-nos renovats. És important que busquis un petit forat al dia per fer exercici, relaxar-te i sentir-te millor amb tu mateix.

Practicar tècniques de relaxació


Pràctiques com el ioga, la relaxació o pilates ens ajuden a relaxar-nos. Un cos sotmès a un alt nivell d'estrès necessita relaxar-se per combatre aquesta acceleració constant de l'organisme que pot arribar a danyar la nostra salut.

Viure el present


La nostra ment és anticipatòria per naturalesa. Imaginem que farem demà sense gaudir del dia a dia. D'aquesta manera, ens agobiem per situacions que encara no han succeït. Hem de relaxar-nos, viure el dia a dia i gaudir del que estem fent en aquest precís moment, aquí i ara.

Dormir prou


El descans és essencial per mantenir-nos actius i poder afrontar un nou dia carregats de energia. Intenta relaxar-te i dormir un mínim de 8 hores.

Alimentar-se correctament


Igual que l'esport, una dieta sana i equilibrada també ens ajudarà a sentir-nos millor.

Saber organitzar-se


Hem de planificar la nostra vida diària per ordre de prioritats. Diferenciar el que és prioritari i urgent per a nosaltres del que no ho és. Així, també planificarem el temps que dedicarem a l'oci i a treballar. D'aquesta manera, aconseguirem veure les nostres obligacions perfectament planificades i tenir temps per a tot.

El temps d'oci també és important


Enmig d'aquest ritme de vida frenètic, no hem de descuidar les nostres relacions socials o l'dedicar temps a un mateix. Hem de gaudir, sortir i relaxar-nos. Això també ens ajudarà a gaudir i veure les coses d'una altra manera.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook

Salut


El cafè redueix la mort prematura.
Quatre tasses diàries de cafè ajuden a prevenir la mort prematura

Quatre tasses diàries de cafè ajuden a prevenir la mort prematura

Investigadors de Navarra han conclòs que el seu consum redueix en un 64% el risc de mortalitat

Què és la fibromialgia?

Què és la fibromialgia?

Aquesta malaltia té uns símptomes tan variats que els que la pateixen se senten incompresos

Què diu el color de l'orina de la teva salut?

Què diu el color de l'orina de la teva salut?

La gamma de tons que pot presentar indica com funcionen alguns dels nostres òrgans

Síndrome postvacacional: 5 aliments per superar-la

Síndrome postvacacional: 5 aliments per superar-la

Descobreix què has d'incloure a la teva dieta per recuperar l'alegria davant la tornada a la rutina

Embaràs

Guia per a embarassades

redacció

 | 0

Et donem consells, t'ensenyem a fer massatges, t'expliquem què pots i no pots menjar...

 

Enllaços recomanats: Premis cinema