Un taller infantil crea un joc de postals de racons de Solsona

Les targetes turístiques es poden adquirir en comerços de la ciutat per 60 cèntims

20.08.2015 | 07:43
Una participant en el taller fa fotos prop de la ribera Salada.

Tornar a descobrir els racons més captivadors de Solsona i els seus entorns, fotografiar-los i fer-ne una postal. Aquest és el contingut del taller per a nens i joves que Kàtia Prat, fotògrafa i dissenyadora, i Laura Juárez, propietària de la botiga de productes artesanals Mans i Mànigues de Solsona, van impulsar a principis de juliol. El projecte ha culminat aquesta setmana amb la publicació d´una selecció de cinc postals que volen mostrar als visitants i als veïns una mirada diferent sobre el patrimoni solsoní.

«Els cursos es repetiran en el futur. Ens agradaria fer una nova col·lecció cada tres mesos que reflectís les diverses estacions de l´any», explica Juárez. La primera edició del taller Busca el teu racó ha aplegat cinc nenes de 10 a 14 anys de Solsona, que han treballat en grup i han après a fer bones fotografies i a utilitzar amb creativitat les tècniques d´edició d´imatges. Els escenaris escollits per les alumnes han estat el casc antic de Solsona, la ribera Salada i el parc de la Mare de la Font.

Venda de postals

De la col·lecció de cinc postals publicades, se n´ha fet un tiratge de 500 exemplars. Les targetes turístiques, de diferents formats i mides, ja es poden adquirir per 60 cèntims cada una en diversos establiments i comerços de Solsona, com ara benzineres, llibreries, estancs, hotels, cases rurals i botigues de roba, i a l´Oficina de Turisme de Solsona.

Segons les organitzadores, una part dels beneficis obtinguts per la venda de les postals es reinvertirà en material escolar o tallers gratuïts per als centres educatius de les alumnes que han participat en el curs aquest juliol. Juárez explica que «les nenes s´ho han passat molt bé». A més a més, el fet que darrere de cada postal hi hagi el nom de l´autora de la fotografia fa que n´estiguin molt contentes.

En declaracions a aquest diari, fonts de l´associació Empresaris per al Solsonès van afirmar ahir que promocionar el territori descobrint els seus indrets és una manera de potenciar l´estima i el valor del patrimoni comarcal, «ja sigui d´espais naturals com de la història de la ciutat».

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema