El Tamagotxi, el petit ou electrònic que va introduir el concepte de mascota virtual, compleix 15 anys després d'haver rebut les atencions de 78 milions d'usuaris i protagonitzat més d'un estudi sociològic.

"Realment ningú esperava que es convertís en una cosa tan gran", va afirmar a Efe Hiraku Minamika, un dels portaveus de l'empresa de joguines nipona Bandai, que va destacar l'"enorme plaer i honor" que suposa celebrar aquest aniversari.

La versió del Tamagotxi que va sortir al mercat el 23 de novembre de 1996 era una pantalla amb forma d'ou i la mida d'un clauer que mostrava una mena de pollet virtual, a qui se li havia de dispensar aliments, higiene o afectes a través de tres botons .

Amb les cures adients, el "pollet" completava generalment un cicle natural -naixia, creixia i moria- en uns 20 o 25 dies, el que desenvolupava en l'usuari un sentit de responsabilitat virtual que fomentava la dependència cap a la mascota.

Des que es va crear el primer model del Tamagotxi (nom que ve de la paraula japonesa "tamago", que significa "ou"), han sortit al mercat més de 35 versions de l'article original a tot el món.

En un principi es va concebre per entretenir a nenes a partir de 6 anys, encara que la seva proposta va atreure també joves, homes i dones, sense excloure a executius encorbatats. L'edició de 1996 va vendre en només tres anys unes 40 milions d'unitats que van revolucionar el concepte d'entreteniment.