La Policia Local de Masquefa engega una campanya intensiva de control i retirada de vehicles abandonats a la via pública. L'objectiu és mantenir nets els carrers de Masquefa, a la vegada que permetrà augmentar les places d'aparcament i garantir la seguretat i la salubritat dels vianants.

Els vehicles, principalment cotxes abandonats, representen una important molèstia a la via pública del municipi, a més de suposar més perills, com ara vidres trencats o components metàl·lics oxidats.

El protocol dels agents serà que, en detectar un vehicle en desús o abandonat, s'identificarà i es procedirà a instar el propietari a retirar el vehicle de la via pública en el termini de quinze dies. En cas que no el retiri, el vehicle serà tractat com a residu sòlid urbà.

L'Ajuntament oferirà, després de notificar-ho al propietari, el servei de retirada del vehicle. El titular o propietari ha d'autoritzar la retirada per part dels serveis municipals, lliurant la documentació del vehicle (permís de circulació i targeta d'inspecció tècnica). Amb l'autorització, la policia s'encarrega de la retirada del vehicle i de portar-lo a un centre autoritzat de destrucció, on s'expedeix el Certificat de Destrucció. Aquest certificat és necessari per tramitar la baixa definitiva del vehicle davant la Prefectura Provincial de Trànsit.