En els propers anys el Baix Llobregat Nord espera poder sortir de la crisi amb la creació de més de 5.000 llocs de treballs repartits per diferents municipis de la zona. Les bones comunicacions per carretera i per ferrocarril, i la proximitat amb Barcelona i el seu port i aeroport són factors claus i atreuen moltes empreses.

A Martorell aquesta generació d'ocupació vindria gràcies a l'oferta de treball i formació que SEAT ha iniciat aquesta setmana i que donarà feina a més de 700 persones per fabricar el nou Audi Q3. També a Martorell, quan falta un darrer tràmit burocràtic i després de rebre el vistiplau de la Comissió d'Urbanisme de Catalunya, s'hi construirà una plataforma logística en uns terrenys de Solvay al costat del barri de Can Bros, al qual s'ubicarà una empresa britànica. De fet, les diferents empreses que s'hi instal·laran donarien feina entre 1.500 i 2.000 persones.

Pel que fa a Abrera, des de fa uns quants mesos està en marxa la construcció del centre logístic de Mercadona al polígon Barcelonès i que necessitarà uns 600 treballadors quan es posi en marxa, als quals s'ha de sumar 150 més relacionats amb el centre i que seran de petites i mitjanes empreses que s'ubicaran allà. D'altra banda, a Sant Esteve Sesrovires, la construcció del nou polígon industrial de Can Margarit crearà fins a 1.500 llocs de treball, dels quals 500 els oferirà l'empresa paperera Saica.

Possible arribada de Chery

A tot això s'hauria de sumar el fet que el gegant xinès de l'automoció Chery té els ulls posats en Abrera per ubicar-hi la seva primera factoria a Europa. De fet, si aquesta operació es dugués a terme l'any vinent comportaria la generació d'aproximadament uns 10.000 nous llocs de treball i prop de 3.000 més d'indirectes. La instal·lació de Chery atrauria una inversió d'uns 1.000 milions d'euros. De moment, l'empresa encara no ha concretat a la Generalitat de Catalunya si finalment ubicarà la seva factoria al Baix Nord o ho farà a Vila-rodona (Alt Camp) o a l'Espluga de Francolí (Conca de Barberà).