Segueix-nos a les xarxes socials:

Tots els partits de Martorell reclamen que la ciutat sigui considerada zona metropolitana en el transport públic

El Ple aprova una moció que pretén aconseguir preus més econòmics per als veïns i, així, fer créixer el nombre d'usuaris

Tots els partits de Martorell reclamen que la ciutat sigui considerada zona metropolitana en el transport públicARXIU/LAURA GUEVARA

Tots els grups polítics de l´Ajuntament de Martorell estan d'acord en fer una reclamació a l´Autoritat del Transport Metropolità (ATM) perquè les quatre estacions de tren de la població s´incloguin dins de la zona tarifària 1, el que suposoria un estalvi molt significatiu per als usuaris del transport públic d'aquesta població. Actualment, el municipi té estacions a les zones 2 i 3. L'abaratiment del bitllet seria també un esquer per incrementar el número d'usuaris.

El Ple Municipal de febrer celebrat aquest dilluns va aprovar, per unanimitat, una moció que reclama millores econòmiques i en l´infraestructura del transport ferroviari a Martorell. La proposta demana a l´ATM que unifiqui la tarifa de les quatre estacions del terme i que les inclogui totes dins de la zona 1 (la dels municipis més propers a Barcelona) perquè hi hagi un estalvi important per a l´usuari. Per altra banda, reclama de nou al Ministeri de Foment que acabi les obres de connexió de les estacions de Renfe i Ferrocarrils de la Generalitat a l´estació de Martorell Central.

Martorell és un important nus ferroviari amb quatre estacions de tren que pertanyen a dues zones tarifàries diferents: la de Martorell Vila-Castellbisbal pertany a la zona 2 i les de Martorell Enllaç i Martorell Central -connexió entre línies de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) i de Renfe- formen part de la zona 3. Tal i com s'exposa a la moció, aquest fet suposa un greuge comparatiu per a molts martorellencs que, pel mateix servei, com pot ser anar i/o tornar de Barcelona a Martorell, paguen un bitllet molt més car només pel fet de viure en barris diferents dins del mateix municipi i accedir al ferrocarril en una estació diferent.

Les obres de l'estació intermodal

La proposta incloïa també la reclamació, al Ministeri de Foment del Govern Espanyol, de "finalitzar les obres de l´Estació Martorell Central per tal de convertir-la en una veritable estació intermodal entre els serveis de Rodalies RENFE i Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), tal i com estava previst des del seu inici". Foment tenia previst construir un enllaç directe entre l´estació de Renfe i la de Ferrocarrils i, deu anys després, encara està pendent de construcció. La part més important de la inversió, com és el cobriment de vies, ja ha estat realitzada, deixant l´espai preparat per la nova estació i la connexió de les andanes, una actuació que ja disposava d´un projecte realitzat per l´INECO i treballat conjuntament per l´Ajuntament i la Generalitat.

Prem per veure més contingut per a tu