El barri del Rec Igualada es convertirà de nou en un gran circuit urbà de moda amb 52 espais des d'on marques consolidades i dissenyadors emergents mostraran les seves propostes. Al Rec.0 hi haurà un centenar de firmes i amb els locals d'antigues fàbriques de pell com a escenari. Serà del 9 al 12 de novembre amb una programació que combina des d'espais de venda, mercats de roba, tallers, gastronomia i cultura. L'eslògan d'enguany és 'Quedem?' i vol ser una crida a la "diversió, la festa i la vida". Entre les novetats, hi ha l'obertura del 'pop-up' restaurant Somiatruites en una antiga casa d'horts del Rec, que completarà l'oferta gastronòmica i la primera edició del Rec Portes Obertes on s'ensenyaran tres espais de creació privats.

Rec.0 va néixer el 2009 a Igualada per donar a conèixer el barri del Rec, un gran espai urbà amb un patrimoni arquitectònic industrial únic que es veia amenaçat pels plans urbanístics d'aleshores. Després de 12 anys, Rec.0 s'ha consolidat com un festival de moda de referència on un centenar de marques de moda de tot tipus s’instal·len durant quatre dies en un entorn únic com són els locals de les antigues fàbriques de pell del barri industrial.

Aquesta nova edició dissenyadors emergents i alternatius conviuran amb marques consolidades de moda i esports i reivindicaran la presencialitat de la venda d'estocs. La moda sostenible i de proximitat serà un altre dels eixos amb espais com el Museu de la Pell. A la primera planta d'aquest museu hi haurà l'espai +Rec Sostenible amb el 080 Barcelona Fashion -format pels guanyadors del concurs Rec.0/080 Barcelona Fashion i que són The Artelier, Serendipity, Shuia Shuia i The Alfabet- i l'espai Moda Sostenible Emergent, amb més de vint marques com Batech, Nuoo o la social Top Manta. A més a més hi haurà un espai de debat i reflexió amb xerrades sobre la moda inclusiva i sense gènere de la mà de la marca I am Bold, de la dissenyadora Rosa Vilaseca, especialitzada en moda a partir de la talla 42 i Killing Weekend, les col·leccions sense gènere representats per Alba Medina. La taula també comptarà amb Marta Pontnou, estilista i assessora de moda, Estel Vilaseca, consultora i editora de moda i responsable de l’àrea de moda de LCI Barcelona.

També es podrà visitar una exposició de dissenys creats per estudiants de 7 escoles de disseny de moda de Catalunya com BAU, ESDI, La Gaspar, Escola Garrotxa, EADI Moda, ESDAPC Campus Llotja i LCI Barcelona.

Enguany es farà la segona edició del Mercat d'Intercanvi. Serà el dissabte a l'adoberia La Bella i es podran intercanviar fins a un màxim de 10 peces de roba d'adult durant tot el dia.

Entre les marques consolidades hi ha noms com Adidas, Levis', Textura o Munich, entre d'altres. I pel que fa als dissenyadors emergents, es presentaran algunes marques que han sorgit en plena pandèmia com són les propostes de la dissenyadora Mar Ribaudí. I entre les propostes de sostenibilitat i reciclatge, s'amplia aquesta categoria amb noms com Thinking Mu, amb un procés de fabricació innovador i compromès; Iaios, marca catalana sense moda, gènere ni edats que únicament fabrica amb fil recuperat; Mikakus, el calçat fabricat 100% amb materials reciclats; la dissenyadora igualadina resident a Mèxic, Núria Morera, amb una col·lecció de bolsos fabricats amb pells antigues de més de 50 anys procedents de l'adoberia del seu pare, i la nova pop-up store de Motocard dedicada només a la moto, amb marques destacades d'aquest esport com Alpinestars o Dainese.

La moda infantil té un lloc destacat a l'edició d'hivern del Rec.0, amb el pati Petit Rec, ubicat en un hort al bell mig del circuit, on hi haurà la venda d'estocs de marques tan reconegudes com Yporqué, Micu Micu, Little Lia, 1+intheFamily, Picnik Barcelona, Tiny Cottons, Petit Oh, Bean's Barcelona, a més de les novetats del mobiliari i accessoris infantils de Kave Home o la roba per nens de totes les edats de Canada House. L'espai infantil comptarà amb un punt de restauració i s'hi celebraran tallers infantils el dissabte.

La primera edició del Rec Portes Obertes

En paral·lel a l'oferta comercial, també s'organitzen activitats culturals relacionades amb la moda, la cultura, la gastronomia, el patrimoni i la tradició. Així per exemple s'organitzarà la primera edició del Rec Portes Obertes i on s'ensenyaran tres espais de creació privats: Ricard Vila Studio, l'estudi de disseny de producte i d'interiors situat en un local de la fàbrica Vila; l'espai de coworking creatiu LaMaca, una antiga adoberia reconvertida en un gran espai de treball i creació; i L'Adoberia, una antiga fàbrica de curtits reconvertida en estudi de disseny de Jordi Ribaudí i actuals oficines de Recstores. És una activitat gratuïta i caldrà fer reserve. També s'obrirà un nou espai, l'adoberia Morera, que data del 1900, on s'instal·larà la marca Punto Banco.

Un dels objectius dels organitzadors del Rec.0 és posar en valor la riquesa arquitectònica d'aquest barri que concentra en només dos quilòmetres i mig seguint el curs del riu Anoia més d’un centenar de joies arquitectòniques, la majoria antigues fàbriques de pell i tèxtil amb una identitat i arquitectura pròpia formada per gelosies, voltes, contraforts i passeres. Aquest barri està declarat Patrimoni Industrial de Catalunya i està considerat el conjunt arquitectònic adober en actiu més important d’Europa. El dissabte hi haurà una xerrada sobre el present, passat i futur amb la directora del Museu de la Pell, Glòria Escala, de la coautora de l'estudi socioeconòmic del Rec i llicenciada en Història de l'Art, Gemma Estrada; i del gestor cultural i cofundador de l'espai creatiu La MaCa, Roger Mula.