CiU reclama a l'Estat que acabi les obres del corredor l'any 2015
La diputada Meritxell Roigé lamenta els "reiterats incompliments" del ministeri de Foment
La diputada de CiU Meritxell Roigé ha entrat al registre del Parlament una proposta de resolució en la qual es demana a l'Estat que presenti "un calendari d'execució de les obres ferroviàries corresponents al corredor mediterrani en el tram Castellbisbal-València, iniciar els treballs ja adjudicats i finalitzar aquests treballs el 2015".
A través d'un comunicat, Roigé recorda que el ministeri de Foment ha "incomplert reiteradament" els terminis previstos en l'inici i execució dels treballs d'adequació de la infraestructura ferroviària per al pas de mercaderies i viatgers, com també "ha anat canviant sobre la marxa" les seves característiques. A més, assenyala que el corredor és "un instrument bàsic per a la competitivitat del sistema productiu del conjunt de l'arc mediterrani", i recorda la importància per a la internacionalització i les exportacions per a nombroses empreses, com les que formen la indústria petroquímica del Camp de Tarragona i la indústria automobilística valenciana.
Diverses obres pendents
En primer lloc, Roigé cita l'adaptació a l'ample estàndard del tram entre Vandellòs i Castelló, en el qual Adif té adjudicats dos contractes d'obra per a la conversió a l'ample estàndard, l'adjudicació dels quals es va aprovar el 25 d'abril del 2014. Sobre aquest tram, la diputada de CiU alerta que "tot i que aquests contractes estan adjudicats per a l'ample estàndard, en el moment actual el Ministeri de Foment està analitzant la possibilitat d'implementar l'ample mixt i això pot tenir incidència en el termini, ja que caldria un nou projecte constructiu i una nova licitació d'obres amb un cost superior a l'actual".
La diputada de CiU també es refereix al nou corredor del Camp de Tarragona, entre Vila-seca i Vandellòs, que inclou les connexions del nou traçat amb el corredor Vila-seca-Tarragona, la connexió amb la línia d'alta velocitat i les reposicions de les estacions de L'Hospitalet de l'Infant i Cambrils en nous emplaçaments.
Per últim, hi ha l'adaptació a l'ample mixt del tram Castellbisbal-Vila-seca, on Adif té adjudicats els quatre contractes d'obra per a la conversió a l'ample mixt d'aquest corredor de 97 quilòmetres i només ha iniciat els treballs previs de desviament de serveis.
Més a Arreu
-
Enquesta flaix del CIS sobre la carta de Sánchez: el 41,1% creu que té raó, el 38,8% no
-
Feijóo acusa Sánchez d'haver fet el discurs "més perillós" de la seva carrera
-
Albiach, després de l'anunci de Sánchez: "És el moment d'acabar d'una vegada per totes amb el 'lawfare'"
-
Dimiteix el primer ministre d'Escòcia Humza Yousaf després de trencar l'acord de govern amb els ecologistes