La secretària d’Estat de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Isabel Pardo de Vera, va explicar ahir que «la planificació ha estat la gran assignatura pendent» perquè el Corredor Mediterrani, «una necessitat històrica», avanci com cal, encara que és optimista: «Som en el camí de l’èxit».

A la VIII Trobada del Corredor Ferroviari Mediterrani, organitzada dimecres pel diari Expansión, Pardo de Vera va cridar a evitar «la confrontació entre territoris», tot i que va admetre «una inèrcia resistiva i rància» al si del ministeri a l’hora de treballar amb una «planificació global» en lloc de fer-ho amb «departaments estancs». «Som en el camí de l’èxit, no queda tant: podem mirar el futur amb optimisme», va dir tot seguit. L’any passat, en el mateix fòrum, el llavors secretari d’Estat, Pedro Saura, va afirmar que els fons Next Generation permetran al Govern central triplicar la inversió en el Corredor Mediterrani fins al 2022.

El comissionat del Govern espanyol per al Corredor Ferroviari Mediterrani, Josep Vicent Boira, va remarcar que «en tres anys s’han produït importants avanços»: pràcticament una licitació a la setmana per un import total de 3.000 milions d’euros.

Per part de la Generalitat catalana, el secretari general de la Vicepresidència, Polítiques Digitals i Territori, Ricard Font, va lamentar que no hi hagi si més no un projecte per connectar amb alta velocitat Barcelona i València, cosa que per a ell és «una incongruència incomprensible» que «no té cap explicació». Font va recordar que el Corredor Mediterrani és considerat «prioritari» per la Unió Europea des del 2011.

També hi van intervenir el secretari català de Territori i Mobilitat, el conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat de la Generalitat Valenciana, el conseller de Foment i Infraestructures de Múrcia i el viceconseller de Foment, Infraestructures i Ordenació del Territori d’Andalusia, entre d’altres