El govern del Consell del Bages definirà en el termini d'una setmana si hi ha prou base jurídica per emprendre un contenciós administratiu contra el contracte de concessió de l'autopista Terrassa-Manresa que al seu dia va rebre Autema, i quins són els pilars sobre els quals la fonamentarà.

Fonts de l'ens comarcal han explicat a Regió7 que un dels passos que han fet, a banda de recórrer a l'assessorament de diferents gabinets d'advocats, ha estat sol·licitar una còpia del recurs contenciós que Ferrovial i Abertis, les dues empreses accionistes d'Autema, van presentar a mitjan any passat contra el decret de la Generalitat que modificava les condicions de la concessió que eren vigents fins a aquell moment. Les dues companyies creuen que aquest canvi no té fonament legal i que li provoca perjudicis (vegeu desglossat).

Per contra, el Consell Comarcal considera que hi ha prou motius per denunciar el contracte inicial de concessió, tal com va anunciar el 26 de novembre passat el president del Consell d'Alcaldes, Ferran Estruch, perquè -tal com argumentaven en aquell moment- consideren "indigne que una autopista que va costar al seu moment 126,08 milions d'euros, després dels quaranta anys que passaran quan el 2036 acabi la concessió, aquestes concessionàries hauran ingressat 4.035 milions d'euros".