Bastir paquets turístics que lliguin les diferents ofertes de visites i activitats i que facin que el visitant, que ara és sobretot d'un dia, opti per pernoctacions de cap de setmana o més perllongades, és el repte principal que s'ha fixat el Consell i el sector turístic del Bages en general per als propers anys.

L'ens comarcal considera que la demarcació comença a tenir unes bones xifres de visitants i que, alhora, ja s'ha anat teixint una oferta important d'atractius i de serveis, amb altres administracions i amb una implicació cada cop més gran dels particulars.

En concret, i segons dades que es van facilitar ahir i que han estat recollides per la Diputació, pràcticament 3,2 milions de persones van visitar el Bages el 2018, amb tres pols d'atracció clarament destacats: Montserrat (2,5 milions), el monestir de Sant Benet de Bages (186.094) i Cardona (178.220).

El conseller de l'àrea de Turisme del Consell Comarcal, Josep Canals, remarcava ahir el bon moment del sector, que ha crescut lleugerament respecte al 2017, però deixava clar que ara el repte serà el de millorar l'oferta, «possibilitant nous productes que lliguin els diferents serveis i activitats». Canals admetia que les pernoctacions segueixen sent la gran assignatura pendent a la comarca, ja que el turista majoritari continua sent el d'un sol dia. En aquest sentit, posava en relleu que «si fem l'oferta bé, ens consolidarem com a destinació». Per aquesta raó, de cara a la propera legislatura el repte que es marca Bages Turisme és concretar diferents productes, a partir de la relació entre els diferents serveis i activitats existents.

L'objectiu, va destacar, és aconseguir que el turista estranger que visita Barcelona «completi la seva estada visitant el Bages» i que el que procedeix de l'àrea metropolitana vegi la comarca com un indret on fer una escapada que vagi més enllà d'un sol dia.

Jornada d'impuls

Amb aquesta voluntat de connectar els diferents agents turístics de la comarca, ha explicat Canals, el proper dia 17 la capital del Bages acollirà una jornada professional per donar eines per ajudar els agents a millorar la seva competitivitat i, alhora, afavorir la creació d'aquests nous productes turístics. Se celebrarà a les 9 del matí, a la sala d'actes del Casino, en el marc de la Fira ExpoBages.

Malgrat que les principals destinacions turístiques es mantenen, Canals ha remarcat el creixement de turistes que ha viscut aquest darrer any Manresa, «atrets per projectes de futur com l'ignasià». La Cova de Sant Ignasi va ser el punt de la ciutat més visitat (35.601), seguit de la basílica de la Seu (20.367), el carrer del Balç (18.008) i el Museu de la Tècnica (13.740). De les dades destaquen les propostes de turisme vinculades al vi, l'enoturisme. Només el celler Oller del Mas de Manresa va rebre 107.622 visitants. També van obtenir uns bons números les propostes vinculades amb la natura i la sostenibilitat.