FGC incorpora una locomotora que redueix l'emissió de gasos per a la línia Llobregat-Anoia i el Cremallera de Montserrat
El nou aparell es farà servir per al manteniment de les vies
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha adquirit una nova locomotora que redueix l'emissió de fums i sorolls per a realitzar treballs de manteniment de via. S'utilitzarà a la línia Llobregat-Anoia i al Cremallera de Montserrat per a realitzar tasques de tracció de material remolcat.
Segons explica FGC, en un comunicat, la nova locomotora, de 8.380 mm de longitud i 3.874 mm d'alçada, té un pes de 28 tones i pot circular tant per les vies convencionals com el sistema cremallera. A més, és dual, és a dir, en el seu funcionament habitual utilitza tracció elèctrica però permet operar utilitzant combustible dièsel en cas d'un tall del subministrament elèctric. Aquest sistema redueix l'emissió de fums i de soroll. A més, el motor compleix amb la normativa Stage IIIB, que minimitza l'emissió de gasos contaminants a l'atmosfera
Segons FGC, la nova locomotora millorarà el manteniment de la xarxa, en guanyar en eficiència i en capacitat, ja que el nou aparell permet traccionar trens de plataformes i vagons de mercaderies més llargs. A més, suposa un pas més en l'aposta de la companyia per la lluita contra el canvi climàtic i la contaminació atmosfèrica.
Temes
Més a Bages
-
El nom Montserrat en nadons cau en picat en 25 anys
-
Un videomapatge i un nou espai immersiu explicaran l’abadia i la vida monàstica a Montserrat
-
Sant Joan acollirà una cursa solidària amb la natura per l’entorn del Collbaix
-
Sant Fruitós treu a concurs la contractació del servei de recollida de deixalles i neteja viària