L´Ajuntament de Gironella ha presentat aquest matí el nou servei d´atenció al consumidor, que s´oferirà en col·laboració amb la Diputació de Barcelona. Segons l´acord, una oficina mòbil visitarà Gironella sis vegades l´any -amb una periodicitat mensual, al principi, per fidelitzar la població-.

Tal com ja ha fet avui, la furgoneta amb l´oficina mòbil s´instal·larà just davant de l´Ajuntament, a la plaça de la Vila, coincidint amb el mercat setmanal de dimecres. L´horari de l´oficina és de 10.30 h a 13.00 h, i l´Ajuntament de Gironella s´encarregarà d´anunciar puntualment les dates de les visites.

L´Alcalde de Gironella, David Font, ha explicat que el servei ocuparà aquesta zona "perquè en un sol matí hi passa molta gent, i és una bona manera d´incrementar encara més l´activitat al mercat i al nucli històric". Per Font, es tracta de "donar una millor resposta quan els ciutadans ho necessitin" i, en aquest sentit, ha avançat que les consultes i reclamacions també es podran tramitar des de les Oficines d´Atenció Ciutadana de l´Ajuntament, els dies que no hi hagi l´oficina mòbil.

Des de l´Ajuntament s´enviarà la consulta preparada documentalment, i la unitat de consum de la Diputació s´encarregarà de resoldre-la. Font ha remarcat que "no tindria sentit que el segon municipi de la comarca no disposés d´aquest servei".

Per altra banda, el cap de serveis de la Diputació de Barcelona, Carlos Ruiz, ha explicat que les consultes i reclamacions es resoldran en el termini d´una setmana. Ruiz ha agraït la predisposició de l´Ajuntament de Gironella per treballar plegats, assegurant que "no tothom entén la importància dels drets dels consumidors, que van més enllà de la garantia d´un producte: afecten la pobresa energètica, les clàusules sol, els subministraments, o la telefonia". El cap de serveis també ha remarcat que "tots som consumidors" des del punt que "és pràcticament impossible no fer un acte de consum".

La regidora de Promoció Econòmica i responsable de Consum de l´Ajuntament de Gironella, Maria Àngels Sallés, s´ha felicitat per l´acord i ha explicat que "moltes vegades, els consumidors no sabem on dirigir-nos quan tenim problemes". En aquest sentit, s´ha mostrat convençuda que "de mica en mica s´anirà coneixent el servei i podrem donar una bona ajuda als ciutadans".L´Oficina Mòbil pot atendre incidències sobre:

Assegurances

Serveis bancaris

Serveis a domicili

Serveis turístics

Habitatge

Subministraments bàsics

Vehicles

Compra o lloguer d´habitatge

Etiquetatge i garanties

Drets dels consumidors