Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), que gestiona l'estació d'esquí de la Molina, s'implicarà en les negociacions amb l'Ajuntament de Bagà i la Diputació de Barcelona per buscar solucions en el darrer tram de la carretera de coll de Pal, que acostuma a estar tallada sovint en temporada hivernal per risc de congestes i allaus. Així ho ha assegurat a aquest diari el regidor d'Urbanisme del consistori baganès, Marc Camps.

L'edil assenyala que, en una reunió celebrada aquest divendres, el municipi ha aconseguit implicar la Molina en una demanda, que, si acabés fructificant, facilitaria l'accés d'esquiadors a l'estació ceretana des del coll de muntanya del Berguedà.

Camps diu que «volem coordinar-nos i fer-los partícips», amb referència a la Molina, i defensa que «les quatre administracions han de treballar conjuntament», tenint en compte també el Consell Comarcal. De fet, segons el mateix regidor, la Diputació s'ha compromès a treballar amb Ferrocarrils per debatre al voltant de la problemàtica.

Sobre les possibles alternatives, el regidor afirma que s'ha d'establir «un pla d'actuació i un protocol». En aquest sentit, Camps recorda que «estic esperant a seure amb tècnics per tractar les problemàtiques i trobar una solució econòmica. Esperem que es plantegin solucions viables», recalca el regidor d'Urbanisme de la població de l'alt Berguedà.

En declaracions a Regió7 fa unes setmanes, la Diputació de Barcelona va reconèixer que la de coll de Pal «no és una carretera prioritària ni urgent». Això sí, fonts de l'ens provincial van assegurar que estaven oberts a trobar una solució sempre que s'exerceixi pressió des del territori.

A causa de les restriccions de mobilitat, la dificultat per accedir a coll de Pal ha tingut un impacte relatiu en els últims mesos. Però la idea inicial, quan es va instal·lar el telecadira del Llac l'estiu del 2019, era que es pogués accedir a tot el domini esquiable de la Molina des d'aquest coll de muntanya.