Un empresari català, Raúl Castañeda, ha deixat en un restaurant de Marbella més de 4.000 euros de propina per als cambrers de l’establiment, després de les crítiques d’un client a qui van demanar que deixés propina després de sopar al local.

Segons ha explicat el mateix Castañeda a Efe, dies enrere va assabentar-se de la queixa que va plantejar a les xarxes socials un client, anomenat Enrique, que va viralitzar el tiquet del local queixant-se que li havien demanat propina malgrat gastar en el sopar 4.098 euros, dels quals 372 corresponien al servei en taula.

Una queixa que va arribar a orelles de Castañeda, que, junt amb sis persones més, va reservar la mateixa taula, la 17, per sopar-hi el 22 d’agost, i, quan va arribar el moment de pagar, va demanar que incloguessin a la factura la mateixa propina de la factura del client que s’havia queixat al seu dia, és a dir, que va deixar 4.098 euros extres i la factura que va pagar va ascendir a 8.179.

A més, es va desplaçar de forma expressa a Màlaga des de Barcelona «per tenir aquest detall amb els cambrers», ha dit, per calcular, que, «tenint en compte que l’establiment té uns 15 cambrers, cadascú es va emportar a casa aquella nit extra, només d’aquesta taula, uns 270 euros».

Al seu perfil d’Instagram, l’advocat ha escrit, en al·lusió al client que es va queixar: «El mateix import que vas presumir al pagar un menjar jo el faig deixant-lo de propina als mateixos cambrers amb qui que et vas emprenyar».