01 de desembre de 2018
01.12.2018

Els usuaris del Tren Groc anuncien un principi d'acord per a la modernització

L'Occitània ha d'anunciar en les pròximes setmanes l'abast de la inversió per actualitzar la línia

30.11.2018 | 23:50
Turistes i veïns de l'Alta Cerdanya en un comboi del Tren Groc en el seu trajecte per la vall

El Comitè d'Usuaris del Tren Groc, el principal interlocutor al territori amb les autoritats estatals i regionals del transport ferroviari, ha anunciat la pròxima resolució del futur de la línia amb una perspectiva optimista de modernització. La nova regió de l'Occitània, amb seus política i tècnica a Tolosa i Montpeller, s'ha compromès davant el Comitè d'Usuaris a treballar per la modernització de la línia. L'entitat creu que és necessari destinar al Tren Groc una inversió que es podria situar al voltant dels 150 milions d'euros en els pròxims quinze anys.

El govern de la regió d'Occitània i l'òrgan estatal ferroviari, la Societat Nacional de Camins de Ferro (SNCF), estan estudiant ara l'abast d'aquesta futura inversió i han establert amb els representants del territori que en les pròximes setmanes se n'anunciarà la decisió.

Els responsables del Comitè d'Usuaris estan ara convençuts per les converses mantigudes amb els dirigents de la regió que, sigui quina sigui la xifra final de la inversió, la política general serà la de conservar el Tren Groc amb un projecte de modernització. Això obre la porta al popular Canari a oferir en els pròxims anys un nou pla de gestió amb més freqüències, un trajecte més curt i una tarifa reduïda, els tres puntals de les reclamacions dels usuaris.

L'objectiu del projecte de modernització del Tren Groc és que sigui recurs turístic, com ja és pel seu caràcter històric amb els combois de fusta originals, i servei de transport públic útil per als veïns de l'Alta Cerdanya i el Conflent.

Així, el projecte que té sobre la taula el govern de l'Occitània planteja un canvi en la gestió i comunicació dels trajectes dels combois que permeti superar les actuals deu freqüències diàries. Actualment el control es fa a través de ràdio i un sol treballador després que en els últims anys les retallades en el pressupost de l'SNCF n'hagi rebaixar la plantilla al territori.

El portaveu del Comitè d'Usuaris, Jordi Bartolí, ha apuntat que amb un sistema d'explotació més modern i una renovació dels materials es podrien arribar a fer entre 15 i 20 trajectes cada dia.

Bartolí ha apuntat que «encara no ho podem anunciar oficialment perquè això ho ha de fer la regió, però anem cap aquí; som bastant optimistes, tindrem un tren més adaptat als temps d'ara; estem segurs que tindrem més trens i amb tarifes més reduïdes».

La renovació de la línia també ha de permetre uns trajectes de 2 hores i 15 minuts entre Vilafranca i la Tor, és a dir, tres quarts d'hora menys. El preu de rot el trajecte és de 22 euros.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook