01 de febrer de 2019
01.02.2019

Llívia posa a disposició dels veïns una app per avisar de les incidències al poble

L'Ajuntament vol que l'aplicació agilitzi la gestió dels desperfectes o talls de subministraments El govern també utilitzarà el canal per fer consultes

31.01.2019 | 23:08
Una canonada trencada a Llívia, que ara es podrà avisar via mòbil

Els veïns de Llívia tenen a partir d'aquesta setmana una nova eina per contactar amb l'Ajuntament. Es tracta d'una aplicació per a dispositius mòbils dissenyada per a la gestió municipal que el consistori ha adaptat per a Llívia i que tindrà entre les seves principals missions establir un canal d'avisos sobre incidències.

Els veïns que vagin pel carrer i observin qualsevol tipus de desperfecte o simplement tinguin una idea que millori el poble podran fer-ho arribar amb un clic a l'equip de govern i adjuntar, si ho volen, una imatge. Així, l'apartat d'incidències de l'aplicació, que porta per nom Comunicat-i, hi haurà subapartats sobre l'abastament d'aigua, la xarxa d'enllumenat, la xarxa de camins i la gestió dels residus, entre d'altres. Quan el veí faci l'avís, que quedarà geolocalitzat, el rebrà tan sols l'equip de govern i els serveis administratius, de manera que no obrirà un debat social com sí que passa sovint a les xarxes socials.

L'alcalde de Llívia, Elies Nova, ha explicat que el consistori contestarà tots els avisos i notificarà al veí denunciant la resolució de la incidència.

Una altra de les principals utilitats que tindrà l'aplicació és la possibilitat de fer consultes als veïns. Amb l'app, l'Ajuntament podrà preguntar als veïns qualsevol aspecte de la gestió municipal per tal de saber quin és el sentiment general de la població. Sobre aquest apartat, Nova ha explicat que l'equip de govern té la intenció d'anar fent enquestes i consultes per copsar l'opinió dels veïns. Si bé no serà una votació totalment representativa, sí que pot evidenciar l'opinió majoritària si hi ha un volum alt de descàrregues i, per tant, pot ser una eina vàlida per a la participació ciutadana, segons ha argumentat el mateix alcalde.

El tercer gran bloc de l'app és el de les activitats de l'agenda i les accions del mateix Ajuntament. En aquest apartat, el consistori anirà penjant els actes de l'agenda i les comunicacions del Twitter municipal.

La contractació de l'aplicació ha suposat un cost de 2.500 euros i està disponible per als sistemes operatius Android i IOS.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook