L'Ajuntament de Puigcerdà ha instat l'empresa internacional especialitzada en ascensors Kone, responsable del manteniment dels tres elevadors panoràmics de la vila, a reduir l'actual temps de reacció davant una avaria.

La demanda arriba després que, segons ha remarcat l'alcalde, Albert Piñeira, els operaris han arribat a Puigcerdà molt per sobre dels 25 minuts de marge que estipula com a màxim el contracte de concessió del manteniment. Piñeira ha remarcat que en algunes ocasions aquest temps ha superat l'hora, raó per la qual ha exigit a la companyia que compleixi els terminis pactats sota risc de sanció del contracte.

Davant la demanda, l'empresa ha reaccionat i prepara un dossier per entregar a l'Ajuntament. Així ho ha confirmat el cap de manteniment d'elevadors de Kone, Ismael Romero, que ha explicat que "estem preparant un pla d'acció per millorar aquest punt, és cert que l'Ajuntament ens ho ha comunicat perquè, com és lògic, la seva obligació és intentar millorar el benestar de la ciutadania, de manera que nosaltres estem preparant un pla perquè tot això es pugui complir i sigui correcte".

"Avaries normals"

La petició arriba enmig d'un debat a les xarxes socials per l'aparició de les imatges d'una avaria que hi va haver dimecres a l'ascensor de la plaça d'en Calva en què una usuària va quedar atrapada. Sobre aquest tipus d'avaries, l'alcalde ha lamentat que es tracta de situacions normals tenint en compte la gran funcionalitat dels tres ascensors de la vila, amb milers de viatges al mes. Piñeira ha remarcat que, molt abans que arribin els tècnics, els cossos de Bombers i de la Policia Local s'encarreguen d'alliberar els viatgers en cas que quedin atrapats.