Apocalíptiques, tempestuoses o controlades, les crisis econòmiques, culturals i de format que colpegen la indústria del llibre sembla que s'aparquen cada any quan arriba Sant Jordi. Qui més qui menys treu el ventre de pena i les editorials de petites dimensions i les que fan de l'especialització la seva raó identitària assumeixen un protagonisme remarcable amb propostes minoritàries però no per això menors. És el cas de Farell Editors, que supera la mitja dotzena de novetats de les dues edicions anteriors i es presenta a la data del 23 d'abril amb vuit títols.

La geografia és un dels punts forts del segell editorial de Sant Vicenç de Castellet, fundat el 1998 per Jordi Suades i Begonya Molins. Tres de les novetats en cartera juguen a proposar al lector mig centenar de visites a indrets "amb encant", tal com es llegeix en el títols. Uns suggeriments de descoberta de punts tan allunyats els uns dels altres com el Pallars (sumant el Sobirà i el Jussà), la vall de Camprodon, delimitada pels rius Ter i el Ritort, i les meridionals comarques de l'Ebre (el Montsià i el Baix Ebre).