Una transhumància de 80 quilòmetres des de Queralt fins a Manresa
La 23a Fira Mediterrània es clourà avui amb la projecció del documental «Brots transhumans», a l'auditori de la Plana de l'Om

En plena gravació dimecres a Queralt, a l'inici del recorregut | / Txus Garcia
ACN
El ballarí Magí Serra i el músic Arnau Obiols, acompanyats del creador audiovisual Pepe Camps, s'han unit per fer una transhumància de 80 quilòmetres, des del santuari de Queralt, al Berguedà, fins a Manresa. Una caminada de cinc dies durant la qual s'han trobat gent de diverses disciplines amb qui conversen i interaccionen. De tot plegat en faran un vídeo artístic que recopilarà imatges i sons de les trobades. «Com es tradueix això? És el que té l'art, que no ho saps. El que estàs fent són connexions, pluges d'idees. És llançar-se al buit i començar a omplir», explica el ballarí Magí Serra.
La 23a Fira Mediterrània es clourà avui (21 h) amb la projecció del documental Brots transhumans, a l'auditori de la Plana de l'Om. Les entrades estan exhaurides, però també s'emetrà en línia pel canal de YouTube de la fira. A més, es podrà veure a les televisions locals el dissabte 25 d'octubre, a les 22 h.
Transhumància artística. Així és com el ballarí Magí Serra, el músic Arnau Obiols i el creador audiovisual Pepe Camps defineixen el projecte que estan realitzant aquesta setmana entre el Berguedà i el Bages. Una caminada a peu que van començar dimecres al santuari de Queralt i que acabaran avui a Manresa, on aquests dies se celebra la Fira Mediterrània.
En el trajecte, els artistes es troben amb experts tan diversos com la biòloga especialista en sons de la natura, Eloïsa Matheu, artistes com Ada Vilaró i Perejaume, l'arquitecta Carme Pigem i el científic Martí Boada. Persones de disciplines ben diverses amb qui interactuen, parlen i també gaudeixen del silenci i dels sons de la natura.
Per exemple, dijous van fer parada a l'Ametlla de Merola, un nucli de poc més de 180 habitants, situat a la vora del riu Llobregat i que, en el seu temps, va ser una important colònia tèxtil. Aquí es van trobar amb els responsables de l'esbart dansaire amb qui van conversar i van ballar el popular ball de cascavells. L'objectiu? Impregnar-se de cultura popular.
- L’eclipsi omple les urgències dels hospitals madrilenys: «La majoria són joves amb ansietat per no haver fet les coses bé»
- De baixa mèdica? Així canviaran les notificacions al setembre
- Susanna Griso tria la Cerdanya per al viatge de noces: 'És el meu petit paradís
- Més sobre les 440 tones de cartró desaparegudes: La CGT diu que es descarreguen al mateix lloc que la fracció resta
- La familia de Braulio, el veí de Còrdova desaparegut a Callús: 'Volem que ens diguin la veritat
- L'espectacular poble de conte poc més d'una hora de Manresa: un paradís per a ornitòlegs i escaladors
- La Catalunya central es prepara per a un cap de setmana passat per aigua i calor
- La C-55 ja té un tram que mostra com seria transformada en autovia