El thriller és un dels gèneres més prolífics del panorama actual. Hi trobem molts productes que reprodueixen mecànicament les fórmules més reeixides, però també podem gaudir de llargmetratges inventius que aporten ingredients suggeridors. La segona pel.lícula de Giordano Gederlini, Entre la vida y la muerte, s’erigeix en un thriller europeu (una coproducció de Bèlgica, França i Espanya) que exhibeix una qualitat indiscutible. El seu protagonista, Leo Castañeda, és un immigrant espanyol que treballa de conductor de metro a Brusel·les. Un episodi traumàtic (és testimoni del suïcidi del seu fill, que feia dos anys que havia desaparegut) donarà un gir radical a la seva existència. Aquest pare desesperat intentarà trobar les raons de la tragèdia, i la seva recerca el conduirà a endinsar-se en un laberint cada vegada més amenaçant.

Gederlini (un autor xilè, però instal·lat a Belgica, que excel·lí amb el guió de la darrera versió moderna d’Els miserables) filma una intriga sinuosa, fosca i potent que aconsegueix un perfecte equilibri entre la vessant formal i la dramàtica. La trama està sòlidament estructurada i s’enriqueix amb uns personatges densos i un cops d’efecte brillants. D’altra banda, la posada en escena està a l’alçada del seu guió perquè sap recrear una Brusel·les ombrívola i gairebé onírica amb un magnetisme visual que ens submergeix en una atmosfera malsana i alhora ens engrapa amb una tensió imparable. El sempre esplèndid Antonio de la Torre, un dels actors més complets del cinema espanyol, ens ofereix novament el seu registre més introvertit i pertorbador (explotat en films com Tarde para la ira i Caníbal) en la seva primera (i afortunada) aventura internacional. L’intèrpret andalús està molt ben acompanyat per la fascinant Marine Vacth i el sobri Oliver Gourmet.