Les vendes mundials de Seat han caigut l'11,6 % el primer trimestre del 2012, en lliurar 80.100 unitats enfront de les 90.700 del mateix període de l'any anterior. Aquestes dades, facilitades ahir per la seva matriu Volkswagen, són un reflex de les dificultats que travessa el sector de l'automoció a bona part d'Europa com a conseqüència de la crisi i que afecta especialment Seat per la debilitat del mercat espanyol.

Malgrat aquest descens general de l'11,6 %, Seat, amb seu a Martorell, ha experimentat increments dels seus lliuraments en alguns mercats mundials com Alemanya, on va comercialitzar 13.100 vehicles, un 3,6 % més. Al mercat britànic, Seat va matricular 10.900 automòbils els tres primers mesos de l'any, el 4,1 % més, i a Mèxic les seves vendes van créixer el 10 % fins a les 5.100 unitats. Seat, que el 2011 va aconseguir reduir les seves pèrdues després d'impostos en el 41,3 % fins als 61 milions d'euros, s'ha fixat com objectiu deixar enrere els números vermells en el proper exercici 2013, per a la qual cosa ha dissenyat una estratègia que passa per una ofensiva de productes que es desenvoluparà aquest any.

El Grup Volkswagen va aconseguir, per la seva banda, incrementar les seves vendes mundials en el 9,6 % en el primer trimestre d'aquest any fins a arribar a els 2.16 milions d'unitats.

Aquests bons resultats es van deure, sobretot, al bon comportament de les vendes a Amèrica del Nord, Xina i Rússia, mentre que es manté la incertesa en els mercats de l'oest d'Europa.