La directiva de l'aerolínia irlandesa de baix cost Ryanair ha informat que ha aprovat un pla d'expansió per als propers cinc anys que preveu l'obertura de rutes transatlàntiques amb vols a Estats Units per uns 15 euros.

Segons va explicar la companyia en un comunicat, el servei transatlàntic, que podria estar llest en quatre o cinc anys, oferiria destinacions "entre unes 12 o 14 ciutats europees i 12 o 14 ciutats nord-americanes".

Part de l'èxit d'aquesta iniciativa passa per que l'aerolínia capdavantera a Europea del sector "low cost" aconsegueixi tancar un acord econòmic per adquirir una flota d'avions de llarg recorregut, possiblement amb els fabricants Airbus o Boeing.

"Estem parlant amb fabricants sobre avions de llarg recorregut, però no direm més sobre aquest tema. El consumidor europeu vol viatges de baix cost a EUA i, per la seva banda, els nord-americans que vénen a Europa volen el mateix. Això forma part del desenvolupament lògic del mercat europeu", va indicar Ryanair a la nota.

De moment, tan sols l'aerolínia noruega de vols econòmics Air Shuttle, amb base d'operacions a Oslo, ofereix des de fa dos anys bitllets d'anada des de l'aeroport londinenc de Gatwick a New York per 149 lliures esterlines (208 euros).

Els experts sostenen que Ryanair podria continuar la seva relació comercial amb Boeing amb els nous 787 Dreamliner, si bé hauria d'inscriure's a la llista d'espera per adquirir un lot d'aquests avions de llarg recorregut, la qual cosa podria trigar diversos anys.

El mateix succeeix amb el fabricant europeu Airbus i la seva aeronau A350, que també té una llarga cartera de comandes.

El director general de màrqueting de Ryanair, Kenny Jacobs, ha declarat al diari "Financial Times" (FT) que alguns bitllets d'anada podrien arribar a costar 10 lliures (14 euros), mentre que el preu d'uns altres se situaria en les 99 lliures (138 euros) o més.

Encara que els detalls són encara escassos, Ryanair preveu que els vols transatlàntics podrien partir des de bases d'operacions europees localitzades en aeroports com el d'Stansted (Londres), Dublín (Irlanda), Colònia i Berlín (Alemanya) i altres instal·lacions d'Espanya, Itàlia i Escandinàvia.

Entre les destinacions nord-americanes, segons el FT, figuren aeroports a Boston, Chicago, Florida, Miami, Nova York i Washington.