Les vendes de Tous creixen el 9,4% i superen els 400 milions per primer cop
La firma manresana de joieria no preveu entrar en nous mercats durant aquest exercici
La manresana Tous ha aconseguit unes vendes de 403 milions d'euros el 2016, xifra amb la qual supera per primera vegada els 400 milions de facturació i que suposa un creixement del 9,4% respecte a l'any anterior.
Aquests resultats estan impulsats pel bon comportament del mercat nacional, que després d'uns anys «complicats» creix el 6%, però també de les vendes internacionals, que pugen el 10%, i del continu desenvolupament del comerç electrònic, que augmenta el 130% el 2016.
La firma manresana ha continuat l'últim any la seva expansió internacional, amb més de 50 obertures en els mercats on ja operava i amb noves entrades a la República Txeca i Qatar, segons va explicar la presidenta de Tous, Alba Tous.
La firma no té previst desembarcar aquest any en nous mercats, encara que tampoc no descarta fer-ho si sorgeixen oportunitats de negoci atractives al costat de socis de confiança.
Tous té actualment 535 botigues en 50 països de tot el món i per a aquest any preveu obrir 80 establiments més, la majoria a l'estranger, segons detalla la seva presidenta.
Un dels mercats en creixement clau per a la marca és la Xina, on Tous opera des de fa dos anys i que tanca 2016 amb 15 botigues, si bé la firma prepara l'obertura de dues noves flagship (establiment insígnia) a Xangai durant el primer semestre d'aquest any. El 2016, Tous ha llançat el seu nou concepte de flagship a llocs tan emblemàtics com la Via Frattina de Roma; Unicentro, a Bogotà; Masaryk, a Ciutat de Mèxic; Dubai Mall, a la Unió dels Emirats Àrabs, o el Soho i el nou Westfield World Trade Center a Nova York.
També ha dut a terme importants obertures a Espanya, com al carrer Serrano i a la Gran Via de Madrid i al passeig de Gràcia de Barcelona.
El canal de vendes que més ha crescut l'últim exercici ha estat l'electrònic, que ha passat d'un creixement interanual del 80% el 2015 al 130% el 2016. Les vendes en línia de Tous representen més del 4% de la facturació de la companyia i estan actualment operatives a deu països, després d'ampliar el seu abast per incloure Polònia, Rússia i Grècia.
Alba Tous es va mostrar molt satisfeta amb l'èxit de la botiga en línia a nivell global i, especialment, a Espanya, on ha duplicat el seu creixement.
Tous segueix també enfocada a millorar la seva presència en el comerç de viatges, de manera que el 2016 va obrir una botiga a la terminal 2 de l'Aeroport Internacional de Hongqiao a Xangai, que s'afegeix a les obertures en altres aeroports internacionals el 2015, com Miami, Panamà i Barcelona, una estratègia que continuarà aquest 2017.
La joieria representa actualment el 67% del total de vendes de Tous el 2016, mentre que bosses i accessoris generen el 16% dels ingressos i la resta d'ingressos provenen de les vendes d'altres articles com perfums, ulleres de sol o bolígrafs. Tous assegura que el seu negoci principal és la joieria i descarta per ara diversificar encara més la seva línia de negoci: «volem centrar-nos en el que sabem fer», va subratllar Alba Tous.
Temes
Més a Economia
-
«Els clients joves són els que tenen més clares les inversions sostenibles»
-
El programa d’‘Indústria Connectada’ de Fom Talent torna a València
-
Mor als 92 anys Lluís Vilà, president i fundador del Grup Vilà Vila
-
La Inspecció de Treball fa un 43% més d’actuacions en seguretat i salut laboral el 2023 respecte a l’any anterior