El Moto Club Baix Berguedà va tancar ahir el Campionat d'Espanya de trial a Cal Rosal, amb la ment posada en l'abril vinent, quan haurà d'estrenar-se en el Mundial. Josep Mujal, director de la prova, és una de

les ànimes d'aquesta competició

amb tant prestigi arreu.

Aquesta darrera prova del Campionat d'Espanya ha tingut tots els ingredients.

El temps ha estat molt bo, el terreny estava en bones condicions i la prova decidia el campió, cosa que sempre és important. A més, enguany hem tingut competició en totes les categories, la qual cosa no havíem tingut mai. El problema d'això és que hem hagut de preparar el doble de zones perquè no tots els pilots poden competir en espais amb la mateixa dificultat. Això sempre vol dir més feina. A més, hem disposat de diversos mundialistes que han volgut començar a conèixer el terreny de cara al mundial que organitzarem l'any que ve.

Al Trial de Cal Rosal s'han pogut veure molts pilots joves, però sembla com si costés molt arribar a l'elit d'aquest esport.

En part és així, però també és veritat que pugen alguns especialistes que prometen, com Jaime Busto. N'estan aprenent molt. La màxima categoria, la TR1, és una categoria a què s'arriba per adjudicació de la federació, però està clar que cal fer mèrits.

I acabada aquesta prova de l'estatal caldrà ja pensar en la del Mundial, el proper mes d'abril.

Doncs és així. Ens han donat la primera prova del Campionat del Món de trial, com volíem, i la farem el 9 i el 10 d'abril. Serà el primer cop que ho fem. S'ha de tenir en compte que és una altra història, sobretot econòmicament. Estem parlant d'un pressupost d'entre 60 i 70 mil euros, que pràcticament triplica el que val un trial del Campionat d'Espanya. Les zones, seran dotze, però no podran tenir la dificultat de l'estatal perquè al Mundial, les proves són non-stop i, per tant, les motos sempre han d'estar en moviment i mirant endavant. Puntuarà per les diferents categories, però no per a les dones. La prova tindrà la sortida de Cal Rosal, i el recorregut arribarà fins al poble d'Olvan. Les zones seran totes noves i ja les tenim pensades. Per desplaçar els aficionats posarem a la seva disposició un carrilet què anirà fent el trajecte perquè la carretera d'Olvan estarà tallada.

I de quins ajuts disposa el Moto Club Baix Berguedà?

Econòmicament caldrà treballar molt, però es compta amb suports de les institucions com la Generalitat de Catalunya i la Diputació de Barcelona i el mateix Ajuntament d'Olvan. El proper dia 13 de desembre es fa l'acte protocol·lari de concessió d'aquesta prova del Mundial. D'entrada, això només ho volem fer un any i prou. És molta feina i en el nostre cas, tenim sort del volum de voluntaris que ens ajuden de forma desinteressada, més de 100. Sense ells no existiria el Trial de Cal Rosal.