El manresà Ñaki Bosch tornarà al Dakar per quinzena vegada en una modalitat nova que es diu UTV, uns tipus de bugui, un tot terreny amb carrosseria lleugera. «És gairebé com anar amb moto, amb casc, visera i ulleres, empassant-te molta pols i mullant-te si plou; no pots dur cap paper sense lligar perquè ho perdries tot. Té l'avantatge de tenir una suspensió molt tova que s'ho menja però tot i això cansa molt menys l'esquena», afirma el mateix Bosch.

Fa dos anys ja va participar en el ral·li Bazouga del Marroc amb un vehicle d'aquestes característiques fent parella amb el pilot madrileny José Miguel de Fulgencio. L'equip hi va participar amb el vehicle bugui Polaris Ranger RZR 1.000, i va aconseguir la 43a posició final. Aquesta vegada, Bosch farà de copilot de Josep Nicolàs, amb qui ja ha corregut el Dakar cinc vegades, quatre a l'Àfrica i una a l'Argentina «que és on vam tenir aquell accident tan expectacular on vam trinxar el cotxe». Bosch explica que és una modalitat nova que l'organització vetlla especialment i en la promoció de la qual Yamaha també participa. Bosch, que el desembre farà 59 anys, explica que no comptava tornar al Dakar però que la invitació de Nicolás se li feia molt difícil de rebutjar; «li agraeixo la mostra de confiança; tots dos anem a passar-nos-ho bé». No és estrany, sinó força habitual que al Dakar hi hagi participants que passi de la cinquantena , expilots i campions de fórmula 1, de ral·lis, gent amb prestigi que ho fan perquè no se'n poden estar o perquè, com que han estat algú, les marques també els criden; el cas del Carlos Sainz, de l'Ari Vattanen, o perquè han estat grans provadors de cotxes i els saben posar a punt. Hi ha gent com el Pep Vila, que també és nascut el 58, i que ho fa molt bé, i el de Rooy amb els camions; i és que l'experiència és un grau. En proves com aquesta no es pot tenir el cap calent, s'ha de tenir fred, s'ha de ser prudent, que són molts dies! És com un maratonià. T'has de preparar molt bé, t'has de saber reservar. El nostre lema d'abans era: forat, frenar; pedra, esquivar; córrer allà on es pot cór-rer i on no es pot, doncs no fer-ho».

Bosch diu que la intenció és guanyar la cursa en la seva modalitat. L'avantatge d'aquesta categoria és que està assimilada a les motos, així que es pot posar combustible cada dos-cents quilòmetres. L'assistència l'assumirà l'estructura tècnica de l'equip de Joan Manel Gonzàlez Corominas, Pedregrà, guanyador de la prova en categoria quads diversos cops.