El Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC), a més de la

Secretaria General de l'Esport, de la Corporació Catalana dels Mitjans Audiovisuals i de l'Institut Català de les Dones, ha impulsat la campanya #ThoEstàsPerdent, amb ferma voluntat de fomentar l'esport femení en els mitjans de comunicació.

Es vol promoure una presència més gran de les dones esportistes als mitjans, tot contribuint així a avançar a cap a la plena igualtat, trencar els estereotips socials i els mediàtics vers l'esport femení i posicionar-lo com un contingut d'interès i capaç d'atraure grans audiències. També vol consolidar en l'audiència (especialment en infants i adolescents) referents de l'esport femení.

La campanya té com a lema «Si no veus esport femení, t'estàs perdent la meitat de l'espectacle», i es va presentar ahir a l'Auditori de la Pedrera. La iniciativa consta de diverses peces audiovisuals que han protagonitzat cinc esportistes d'elit: la medallista olímpica de natació Mireia Belmonte; Laia Sanz, multicampiona del món de motociclisme; Alexia Putellas, la subcampiona de la Champions League; Laia Palau, tricampiona d'Europa i també subcampiona olímpica de basquetbol; i l'atleta Maria Vicente, que és campiona europea sub-20 d'heptlatló i té els rècords mundials de pentatló i d'heptatló sub-18.

En els anuncis, les esportistes

acompanyen el missatge de la campanya amb el gest de tapar-se la meitat de la cara com a símbol que no voler veure esport femení suposa, a la pràctica, perdre's la meitat de l'espectacle. S'espera la resposta positiva dels clubs, dels esportistes i dels mitjans.